ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Мария Шарапова е номер 4 в света в момента. В класацията на най-добре платените жени в спорта, обаче, тя е номер 1.
Когато е на 4 г., малко след експлозията в Чернобил, родителите й бягат в Няган, Сибир. През следващите няколко години семейството сменя адреси из Русия.
Когато е на 6 години е забелязана на тенис турнир в Сочи от самата Мартина Навратилова. Тя й препоръчва веднага да отиде в тенис академията на Ник Болетиери във Флорида. Взела книгите си, за да й напомнят за родния край.
За съжаление, не дават виза на майка й. Шарапова заминава само с баща си Юрий. За да плаща за обучението на Мария в тенис училището баща й работи на няколко места – на строежи, мете подовете на магазини, каквото намери.
Мечтата им обаче се сбъдва – в началото на 2000 година Шарапова е сензация. Тя е красива като Анна Курникова, но играе много по-добре.
На 17 години те бие Серена Уилямс на финала на Уимбълдън.
Шарапова в Dolce and Gabbana За последните 10 години Шарапова доминира класацията на списание Форбс на най-добре платените спортистки в света.
През 2014 година тя е направила 22 млн. долара. През тази година тя сключва 8-годишен договор за 70 млн. долара с Nike, 5-годишен договор с Evian, договори с Cole Haan, Tag Heuer и др.
Нейната съпернича Серена Уилямс е спечелила с 10 млн. долара по-малко за годината.
Тя е лице на Porsche. 85% от клиентите на марката са мъже и компанията иска да привлече повече жени -клиенти, като се надява успялата и красива Шарапова да им помогне. Те сключват 3-годишен договор с нея.
Седмица по-късно Шарапова пуска в Twitter своя снимка, на която кара Porsche. Тя има 1.58 милиона последователи в мрежата.
Професор Анита Елберсе от Харвард е написала доклад „Марката Шарапова“. Според нея договор с известна личност може да доведе до 4% увеличени в продажбите на една компания.
При Nike “ефектът Шарапова“ лесно може да се измери. Компанията има линия на свое име. При другите компании е трудно да се изчисли какъв процент от продажбите са директно свързани с нея.
През 2012 година тя създаде компания за бонбони Sugarpova, като инвестира 500 000 долара свои пари в нея. Само за първите си 6 месеца компанията е продала 30 000 пакета бонбони онлайн.
За сега Шарапова не смята да се оттегля от тениса. Тя казва, че се вижда като играч, а не коментатор или зрител, освен, ако не играя приятеля й – Григор Димитров. /profit.bg