ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Кандидатът за кмет на БСП Лява България Михаил Мирчев, водачът на листата за общински съветници Калоян Паргов, кандидатът за кмет на район Възраждане Иван Таков, кандидатът за кмет на район Оборище Иван Ченчев и кандидати за общински съветници се срещнаха с представители от таксиметровия бранш и обсъдиха основните им проблеми.
„Това не е предизборна среща, ние правим периодично срещи с представители на таксиметровия бранш. Основният проблемът е, че управляващите обещават, но след това тне не изпълняват. В 42-то Народно събрание, когато имахме мнозинство променихме закона, така, че бяха изпълнени исканията на таксиметровите шофьори. Например, реши се регистрацията на такситата да не е година за година, а за три години, тъй като това е излишна бюрокрация и загуба на време, но това не се изпълнява от Столична община. Иска се ежегодно подновяване на лицензите, за да се събират дъполнителни приходи от такси В закона е залегнало и въвеждането на минимална цена за превоз, но това също не беше изпълнено в София. Оказва се, че Столична община не изпълнява законите, приети в Парламента, там смятат, че са над закона. Общината не регулира адекватно и броя на такситата, който многократно надвишава регистрираните. Ние, от БСП Лява България настояваме такситата официално да бъдат включени в транспортната схема на София.“, това заяви водачът на листата за общински съветници на БСП Лява България Калоян Паргов.
Професор Михаил Мирчев също коменитра проблемите на таксиметровия бранш: „Тези хора по цял ден се сблъскват с неуредиците в София – лоша инфраструктура, липса на стоянки, забрана да използват бус лентата, въпреки че са обществен транспорт. Те имат много разумни предложения, но няма кой да ги чуе. Когато бъда избран за кмет, Столична община ще се вслуша в исканията и работата им ще стане много по-удобна.“
На въпроса как той, като кмет би се справил с незаконните таксита в София, професор Мирчев отговори: „Трябва да има контрол. Аз вече поставих въпроса със сигурността в София и след като полицията, ДАИ, не се справя с незаконните таксита, аз искам да се развие една много мощна структура на общинска полиция в София, която също съдейства за решаването на проблема. Ако трите институции – полицията, ДАИ и общинска полиция работят заедно, борбата с незаконните таксита би била много по-успешна.“