КЗП затрупана с жалби на граждани за некачествени стоки и услуги

БЪЛГАРИЯ ДНЕС

КЗП затрупана с жалби на граждани за некачествени стоки и услуги

16577
на 15.05.2017
КЗП затрупана с жалби на граждани за некачествени стоки и услуги
Автор:   ПИК

“От началото на 2017 година Комисията за защита на потребителите е затрупана с жалби на граждани за некачествени стоки и услуги предоставени им от недобросъвестни търговци и производители, заяви днес в Благоевград Константин Райков, член на КЗП, който лично приемаше оплакванията на граждани на изнесена приемна в сградата на общината.

препоръчано

Над 3000 инспекции в търговски и туристически обекти са извършени от регионалната дирекция София, към която спада и Благоевград, като около 2400 са проверките по жалби и сигнали на граждани от Благоевградска област. Съставени са 190 акта. Най-често констатираните нарушения са свързани с обозначаването на цените в търговската мрежа, липса на цени или грамажи в менюта в заведения и различен тип нелоялни търговски практики.

След срещата си с жалващи се потребители Константин Райков заключи, че хората най-често се оплакват от закупени дефектни телекомуникационни устройства. В някои от случаите става дума за отказан гаранционен ремонт, а в други за некачествено извършен такъв или за неспазване на едномесечния срок за привеждане на стоката в съответствие с договора за продажба.

Началникът на звеното на КЗП в Благоевград Любомир Палаханов информира, че когато става дума за туристически услуги, потребителите най-често изтъкват разминаване между предоставената в каталози, интернет реклами, брошури и пр. информация с реалното качество на полученото обслужване. Проверки на контролния орган при туроператори са установявали, че в предварителната информация, в договорите за организирано пътуване или ваучерите не са били попълнени някои от задължителните реквизити, като например по отношение на обектите, в които ще се извърши настаняването.

„Във връзка със зимния сезон активно проверявахме туристическите обекти на територията на к.к. Банско, Боровец и Разлог. Установените нарушения в заведенията и хотелите съвпадат с най-често излаганите в потребителските жалби проблеми – несъответствие на предоставяните в тях услуги с притежаваната по удостоверение категория. Проверката ни на ски пистите потвърди, че те са категоризирани съгласно изискванията на действащото законодателство”, посочи Константин Райков.

Той обобщи, че само по направлението туризъм в курортите Банско и Разлог са извършени 651 инспекции и са съставени 69 акта. При съпоставка със същия период на 2016 г. проверките са с около 30% повече, а нарушенията – с близо 20% по-малко. Накрая той отправи апел към потребителите: “Право на потребителя е да изисква и получи всички документи и касова бележка при закупуване на дадена стока или услуга. Потребителя да чете внимателно договора преди да го подпише и ако се докаже нарушение е негово право да иска обезщетение.”

Сподели:
Бомба x
СУПЕР ХРАНА: Семената от чиа са лек за лошия холестерол и сърцето СУПЕР ХРАНА: Семената от чиа са лек за лошия холестерол и сърцето
ПИК TV x
Агресия срещу Ива Николов! Оператор от любима на Бойко Рашков телевизия нападна водещата на ПИК TV (СНИМКИ/ВИДЕО) Агресия срещу Ива Николов! Оператор от любима на Бойко Рашков телевизия нападна водещата на ПИК TV (СНИМКИ/ВИДЕО)
ново
Днес: 143
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК
Сега
-
четат това