ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Обичаният комедиен актьор Китодар Тодоров ще дебютира като режисьор. Това стана ясно, след като звездата от "Петък точно в пет" кандидатства за финансиране от Националния филмов център. Кито, както колегите и приятелите наричат артиста, подготвя проект със заглавие "Париж 18".
А освен, че ще дирижира целия работен процес като режисьор, Тодоров се разписва и като съавтор на сценария. По диалозите заедно с него са работили още Джонатан Хайделбергер, Магделена Илиева и Мартин Доновски. Подробности около сюжета обаче все още се пазят в пълна тайна.
Това не е единственият проект, върху който Китодар работи през последните месеци. На бял свят се очакваше да излезе и новият филм с негово участие - "Жълт олеандър", като премиерата бе планирана за днес.

Въпреки това новите противоепидемични мерки, които изискват посетителите в киносалоните да разполагат със зелен сертификат, провокираха отлагането на събитието. Така, "Жълт олеандър" получи нова "рождена дата" през март догодина.
Във филма Тодоров влиза в ролята на български политик, който кани скандален бивш италиански премиер в навечерието на евроизборите. В опит да запази кариерата си, нашенецът е готов да изпадне в редица абсурдни ситуации, а режисьорът Лъчезар Аврамов определя кинорожбата си като история за предателство, алчност, убийство и невъзможна любов, която се развива на фона на абсурдната политическа ситуация у нас.
Одобрени за разглеждане от комсията на НФЦ са 120 игрални продукции. Проектите са за високобюджетни (над 600 хил. лв), нискобюджетни (под същата сума), дебюти, написване на сценарий и късометражни. Към категорията за финансиране на филми с повече средства се е ориентирал пък Асен Блатечки. Както Актьорът готви своя втори филм като режисьор след "Бензин". Този път проектът му носи работното заглавие „Най-красивата жена, която убих“.
Режисьорката Зорница София пък бе изключена от списъка с допуснати кандидати до комисията. Тя искаше финансиране за филма си "3 кг щастие", пише "Монитор".



