Кметовете в Кърджалийско искат МВР да се справи с напрежението пред паспортните служби
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Кметовете на 7-те общини от област Кърджали настояват за по-стегната организация при издаването на паспорти, пред звената за документите напрежението не стихва, предаде БГНЕС.
Днес те изпратиха писмо до вицепремиера и вътрешен министър Румяна Бъчварова, в което я информират за критичната ситуация пред паспортните служби. Кметът на Кърджали Хасан Азис се срещна в късния следобед и с областния директор на МВР Венцислав Момчилов по същия повод. От началото на месец март в общините се наблюдава засилен приток на емигранти и гурбетчии в чужбина, които висят по денонощие пред службите, за да подадат заявленията си за подмяна на паспортите.
Напрежението расте, все повече от чакащите остро поставят пред кметовете на общините претенциите за съдействие и настояват за подобряването на организацията за прием, обработка и издаване на документи за самоличност, се посочва в писмото. През настоящата календарна година се очаква около 80 000 български граждани от област Кърджали да подменят задграничните си паспорти, чийто срок на валидност изтича.
В същото време продължава и постоянният процес за подаване на документи за нови паспорти и лични карти за първи път. Според кметовете това създава огромно напрежение за служителите в звената "Български документи за самоличност", както и възмущение от страна на гражданите за бавното обслужване и създавания хаос при подаване на документите. Те настояват вътрешният министър Румяна Бъчварова да предприеме конкретни действия и предлагат да се въведе удължено работно време на служителите, както и да се обсъди възможността за работа през почивните дни, ако се увеличи натоварването.
При необходимост да се командироват допълнително служители от близки областни дирекции на МВР, които не са натоварени с такъв екстремен прием на документи като звената в Кърджалийско, както и временно да се предостави допълнителна компютърна и размножителна техника, на допълнителни помещения – общинска собственост, за прием на документи и заявления. Кметовете са готови да командироват и общински служители в звената по време на кампанията, които да подпомогнат процеса на прием и обработка на формуляри за издаване на документи за самоличност и паспорти.
Според тях е наложително да се направи обсъждане на съвместни мерки за осигуряването на качествено, бързо и ефективно обслужване. На приключилата преди малко среща на кмета на Кърджали Хасан Азис с областния директор на полицията Венцислав Момчилов и началника на звено "Български документи за самоличност" Елина Гарипова са били обсъдени конкретни стъпки за преодоляване на напрежението, съобщиха от общинската администрация. Едно от гишетата на звеното ще работи за прием само на експресни поръчки, които се лимитират до 60 броя на ден.
Един служител ще подпомага гражданите при попълване на заявления. Друг ще прави списък за подаване на документи и талони с пореден номер за деня. Ще се правят отделни списъци за прием на документи за експресна, бърза и обикновена поръчка, като записването в тях ще става срещу представяне на лична карта. Обсъден е бил и вариант звеното да работи извънредно и в събота по време на пиковите месеци. Ще бъдат изготвени специални правила за организацията за приемане на заявления за издаване на лична карта и международен паспорт. Днес ще бъдат раздадени първите 200 талона по новия ред, за да няма натрупване на граждани, осъмващи пред най-натоварената Паспортна служба.


