BG EN

КОВАРНО ИЗКУШЕНИЕ: Лютото увеличава белите петна в паметта

ШАРЕН СВЯТ

КОВАРНО ИЗКУШЕНИЕ: Лютото увеличава белите петна в паметта

14914
на 27.07.2019
КОВАРНО ИЗКУШЕНИЕ: Лютото увеличава белите петна в паметта
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Хората, които ядат повече от 50 гр люти чушки дневно, се оплакват два пъти по-често от лоша памет, съобщи в. "Дейли мейл", позовавайки се на катарски и австралийски учени. Прекаляването с лютото е свързано и с 56-процентна загуба на памет за 15 години.

препоръчано

Учените от университета на Катар и университета на Южна Австралия не могат да обяснят връзката, защото предишни изследвания показаха, че активната съставка в чилито - капсаицин, помага за съсредоточаване.

Изследвания за ефекта на капсаицина върху животни обаче насочиха, че той е "нервотоксичен". Високите дози капсаицин деактивират нерви, които предизвикват болка. Затова е възможно той да се отразява на жизнеспособността на нервите.

В изследването са участвали 4582 души на възраст над 55 години, обхванати от китайска здравна програма от 1991 г. до 2006 г. 3302 от тях са участвали в оценка на когнитивните функции. Предпочитанията си към лютото - пресни и сушени люти чушки, но не и черен пипер, те са уточнявали с отговори във въпросници.

Резултатите разкриха, че колкото повече люто яде човек, толкова по-слаби са когнитивните му функции.

Според предишни изследвания капсаицинът засилва метаболизма, помага за отслабване и за предотвратяване на сърдечносъдови инциденти.

Бомба x
Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии
ПИК TV x
БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от Възраждане (ВИДЕО) БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от "Възраждане" (ВИДЕО)
ново
Днес: 124
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК