ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Край Симитли започна пробиването на тръбата на тунел "Железница", който е част от автомагистрала "Струма".
Скатът на двете тръби е бетониран откъм Симитли, а в момента на дясната се набиват тръби за т. нар."чадър". На лявата само е маркиран сводът на тунела. Откъм Благоевград все още се работи по оформяне на площадката, предава БГНЕС.
Тунелът е с дължина 2.2 км. Двете тръби на тунела ще се пробиват с тунелни багери, които са в базата на фирмата изпълнител в подстъпите към съоръжението. Те ще започнат същинската работа по пробиването на тунела на 10 октомври. Стойността на договора е малко над 185 млн лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет, чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел "Железница“ e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока.
Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река и подпорна стена.


