ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Британската служба за контраразузнаване МИ5 откри профил в Инстаграм с цел да направи работата си по-прозрачна и да разсее стереотипите, включително, че служителите й са големи фенове на "Мартини", както е показано във филмите за Джеймс Бонд.
Акаунтът @mi5official ще работи във формат за въпроси и отговори, а настоящите служители на контраразузнаването ще водят диалог с потребителите. Освен това там ще бъдат публикувани и обяви за работа.
Ръководителят на МИ5, Кен Маккалъм, насочи вниманието на бъдещите последователи към забавна игра на думи от английския език, в която глаголът to follow означава не само "да станеш абонат на акаунт", но и "следя", "проследявам".
Но вече сериозно, той каза, че принципът на по-голяма откритост трябва да се превърне в ключов в работата на тайната служба за следващото десетилетие. В дописка за британския "Дейли Тереграф" Маккалъм признава, че страниците в социалните мрежи отдавна са нещо обичайно за повечето компании, но изключително необичайно за тайните служби да го правят.
Това, каза той, е основната дилема за МИ5: от една страна, желанието да стане по-разбираема институция за обществеността, а от друга, осигуряване на национална сигурност, което предполага пълна тайна.
Службата се надява с помощта на Instagram да сложи край на най-вкоренените митове за работата си. Предвижда се също така да бъдат пуснати някои от класифицираните по-рано материали, изобразяващи живота на МИ5 през цялата му 112-годишна история.
На потребителите ще бъдат обяснени тънкостите в работата на всяка връзка на контраразузнаването - от оперативните агенти до служителите за наблюдение. В същото време Маккалъм предупреждава, че настоящите отговорности на тези хора остават класифицирани.
"Трябва да се отървем от стереотипите като необходимото използване на "Мартини" и да поговорим малко повече за това какво всъщност е MI5. Принадлежност, финансови възможности, увреждания или в коя част на страната са родени", казва ръководителят на британското контраразузнаване.
МИ5 далеч не е първата тайна служба, която търси контакт с потребителите на социалните медии. Британският правителствен комуникационен център (GCHQ) стартира страница в Инстаграм през 2018 г., а ЦРУ вече има 3.2 милиона последователи в Twitter, пише "Lifeonline.bg".


