ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Американският гигант за безалкохолни напитки „Кока Кола” (Coca-Cola), съобщи в четвъртък, че окончателно изтегля реклама, възприета като "расистка" от жители на коренна мексиканска общност.
"Намерението бе да се отправи послание за единство и щастие сред различните общности. Не сме искали да обидим или принизим никого", обяви директорът на рекламата на „Кока Кола” в Мексико Диего Бракамонтес по национално радио.
"Съжаляваме, че посланието бе изтълкувано погрешно, нашето намерение беше точно обратното", добави Бракамонтес като потвърди, че "клипът повече няма да се излъчва".
Рекламата, разпространявана само в социалните мрежи, показва група от млади хора които отиват с автомобили до село Тотонтепек в щата Оаксача (южната част на Мексико), като закарват там хладилник, пълен с бутилки от известната напитка. Те украсяват червено коледно дърво, направено от капачки с цветовете на марката и със слогана „Да останем единни”.
Разгневени представители на мексиканската коренна общност и няколко неправителствени организации за защита на правата на човека видяха расистки оттенък в рекламата и поискаха санкции срещу американския гигант.
Тази реклама праща коренното население "на по-ниско културно и расово стъпало" твърди Пабло Елвира от общността и член на НПО "Асер Литижио", която защитава правата на коренното население. Според него рекламата „насърчава разкъсването на социалната тъкан и опитва да наложи култура на потребление, чужда на общността".
"По-голямата част от коментарите, получени в социалните мрежи, бяха отрицателни" признава Бракамонтес.
След първите реакции в интернет, разпространението на рекламата на мултинационалната компания, базирана в Атланта, беше спряно във вторник вечерта.