Кунева: Образователната система се нуждае от непрекъснато оптимизиране
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Системата е сложна, всички си даваме сметка за това. Това е система с около 2500 училища, 2000 детски градини, финансирани от 269 първостепенни разпоредители с бюждет. Тя се нуждае от непрекъснато оптимизиране и такова постоянно се прави. Това каза министърът на образованието и науката Меглена Кунева, в отговор на въпрос от народните представители от ПГ на „БСП лява България“ Мариана Бояджиева и Стоян Мирчев във връзка с прилагането на принципа "Парите следват ученика" при финансирането на училищните институции. „Делегираните бюджети не са израз на така наречения принцип „парите следват ученика“. Делегираните бюджети са съвкупност от правомощия на директорите по отношение на управлението на бюджета, които са регламентирани в закона", каза Меглена Кунева. По думите й оценката от функциите на този механизъм е положителна по всеобщо мнение. Минисър Кунева обясни, че понятието „парите следват ученика“ не е нормативно. По думите й определянето на средствата от държавния бюждет за финансиране на разходите на образователните институции до ниво първостепенни разпоредители с бюждет – Министерство и общини, зависят и от броя на учениците. Министър Кунева заяви, че разпределителният механизъм не е базиран изцяло на бройката на учениците. По думите ѝ 20 % от средствата, получени по разходните стандарти се разпраделят на база на критерии различни от броя на учениците. Министър Кунева допълни, че са налице немалък брой компенсаторни механизми за осигуряване на равен достъп до качествено и ефективно образование.