ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Търговията с фермерски храни се премества успешно в социалните мрежи, а „Фейсбук“ е на път да се окаже най-големият магазин за български стоки.
Само на един клик разстояние са десетки предложения за пресни плодове и зеленчуци, домашни консерви, може да се купи дори кашкавал, сирене и масло от различни производители. Продавачите са от всички краища на страната, като малцина от тях имат претенции да предлагат биохрани, пише "Монитор".
Консервираните продукти са по проверени семейни рецепти, а разнообразието от „артикули” може да удари в земята и голямо преработвателно предприятие. Освен традиционната домашна лютеница, която върви средно по 5 лева за малко бурканче, от "Фейсбук" може да се купят печени чушки с мед, патладжани, различни консервирани салати и други домашни вкусотии, като цената започва от 6 лева.
Сладката и мармаладите също са на почит като за тях трябва да се платят по 4-5 лева на бурканче. В момента особено актуални са ябълките и зелето. Цената за плода на греха е между 60 ст. и левче, но мераклиите трябва да си купят поне десетина килограма.
Всъщност само така излиза сметката и на хората, които изпращат продуктите. Не е рядкост да се видят въпроси, като „Костеливи ли са орехите?” или „Къде набрахте кестените?“, но в тези групи все още цари мир и информацията се обменя веднага. Доставката в повечето случаи е с куриерска фирма, като в този случай цената се натоварва с още поне 6 лева, ако колетчето е до 5 кг.


