Вход
София
Времето в София 29 o C

ЛЕКА НОЩ! Днес може да поспите повечко! Световен ден на съня е

ЛЕКА НОЩ! Днес може да поспите повечко! Световен ден на съня е

на 14.03.2018
12359
0
ЛЕКА НОЩ! Днес може да поспите повечко! Световен ден на съня е
Автор: ПИК
14.03.2018
0
12359

Днес може да поспите повече! Защото днес е Световният ден на съня. Разбира се, това не значи, че ни е позволено да пренебрегнем будилника и да прекараме още няколко часа в царството на Морфей. Нито пък, че шефът няма да ни се скара, ако позакъснеем за работа...

Акцентите в отбелязването на Световния ден на съня, който се чества от 2002 г. по инициатива на Световната асоциация за профилактика на съня, на Световния фонд за психично здраве и на Световната здравна организация, имат за цел да информират обществеността, че проблемите със съня са глобална епидемия, която създава множество здравословни проблеми.

Множество медицински изследвания доказват, че липсата на добър сън е причина за високо кръвно налягане, затлъстяване, диабет, белодробни болести и други. Нарушеният сън води до влошена концентрация и се отразява негативно при дейности, изискващи прецизност и добра кондиция. Голяма част от катастрофите се причиняват при заспиване на водача зад волана, вследствие на непълноценен нощен сън.

Експертите напомнят, че нарушеният сън не е заболяване, а симптом, затова не бива да се прибягва до самолечение, а да се потърси лекарска консултация. След като бъде установена причината за безсънието, може да се предприеме адекватно лечение.

За жалост "лека нощ" остава само пожелание за почти половината население на света. Според последните проучвания 45% от човечеството страда от нарушения на съня, но проблемът се неглижира и хората рядко търсят консултация с лекар. Ако проблемите продължават месец или по-дълго, става дума за хронично нарушение и е необходима консултация със специалист.

Прекомерният сън също вреди на здравето, затова не е препоръчително да прекарваме в леглото твърде много време. Според учените повече от осем часа сън на нощ могат да навредят на сърдечносъдовата система и да увеличат риска от инсулт, сърдечна недостатъчност и инфаркт.

Всеки се нуждае от различна продължителност сън. Възрастните се нуждаят средно от 6-8 часа, пише Дарик. Не само продължителността на съня оказва влияние на тонуса ни, но и неговото качество. Понякога дори и да спим 8 часа, след като се събудим се чувстваме изморени, което се дължи на фактори като стрес и тревожност, прием на медикаменти, алкохол или тютюнопушене.

Физически дейности също не бива да се провеждат непосредствено преди лягане, а с малък интервал от около няколко часа. Препоръчително е да се вечеря 2-3 часа преди лягане, а консумацията на кофеин трябва да е не по-малко от 4-6 часа преди сън.

Храните, които ни помагат да спим по-сладко, са бадемите, бананите, твърдо сварените яйца и любимите череши.

Сподели:
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
На кого симпатизирате в очертаващата се война между Бойко Борисов и Румен Радев?
архив

Срещат се двама директори за обмяна на опит. Единият е на българското предприятие „Електрон” г-н Петров, а другият – на японското предприятие „Електрон” – г-н Тагава. След уводната част г-н Петров задава въпрос на японския си колега:
– Господин Тагава, колко души работят във вашето предприятие?
– Осем. А във вашето, Петров?
– В нашето – девет.
Цяла нощ Петров не може да мигне: „Що го излъгах япончето, като нямам никаква полза от това. Трябваше да му кажа, че осемстотин души сме само администрацията”.
Но не спи и японецът, а си мисли: „Какво ли работи този деветият българин в тяхното предприятие?”.

няма нови новини
Днес: 112
hot
най-четени новини в момента
сега
2340
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
САМО В ПИК TV! "Мис Силикон" Анна-Мария Чернева проговори за отношенията си с бохема Христо Сираков: Много го обичам, но...
x
И ТОВА ГО ИМА! котаракът Румен издаде книга за живота си
x