Първия ремонтиран вагон вече е пуснат в експлоатация по маршрута Септември-Добринище
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
През уикенда излезе от капитален ремонт първият от осемте теснопътни вагона на единственото в България теснолинейно влакче, което от миналия месец се движи по маршрут Септември-Добринище, съобщава Струма.
Дизайнът на вагончето е решен в червено и бяло, вътре е оборудван с романтични перденца и комфортни седалки, облечени в модерния някога кървавочервен плюш.
Запазени са обаче прозорците - от стария, „падащ“ тип, така че пътуващите на воля да гледат и снимат уникалната природа, докосвайки се пряко до чистия планински въздух.
Макар и все още неремонтирано изцяло, миналата седмица кокетното влакче се появи на 2 пъти и в Детската Евровизия - първо за няколко секунди в началото на шоуто, а после и в цялата визитка на Италия.
Успоредно със започналия ремонт, БДЖ приготви и окончателен вариант на разписанието на влакчето за 2016 г., който влиза в сила от 13 декември. В него са включени и 2 нови влака - вечерните от гр. Септември до с. Добринище и обратно.
Теснопътната жп линия Септември-Добринище е единична, неелектрифицирана и единствената действаща такава линия в страната ни, с междурелсие 760 мм. Свързва Добринище с жп линията София-Пловдив-Бургас. Със закон от 1925 г. официално се нарича „Татар Пазарджик-Неврокоп, с клон Саранбей–Варвара“.
Разстоянието от 125 км между крайните гари се изминава за около 5 часа със средна скорост 25 kм/ч, което я прави най-бавната жп линия в света. Трасето до Добринище има 25 гари и спирки, по-големите от които са Велинград, Якоруда, Разлог и Банско. Поради особеностите на терена през планината тази линия е известна още като Алпийската железница на Балканите. Гара Аврамово, намираща се на 1267,4 м надморска височина, е най-високо разположената гара на Балканския полуостров.
Железопътната линия е строена между 1921 и 1945 г. Интересен факт е, че първият „шофьор“ на уникалната теснолинейка Сараньово- Белица, днес достроена и до Добринище, е самият цар Борис. Това става на 30 юли 1939 г., когато е пуснат в експлоатация участъкът Якоруда-Белица.