ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Yahoo проведоха интересно проучване, което доказа, че снимките, които са заснети през филтър или на които в последствие е добавен такъв стават по-популярни в онлайн пространството. Според PetaPixel, „филтрираните” фотографии имат 21% по-голям шанс да бъдат забелязани, отколкото тези без филтър, пише digital.bg.
След анализ на близо 7,6 милиона фотографии публикувани в интернет, екипът на Yahoo Labs достигнал до извода, че снимките с филтър имат и 45% по-голям шанс да бъдат коментирани от нормалните снимки. Оказва се, също така, че тоналността на филтъра играе съществена роля: по-топлите филтри, увеличаващи контраста на изображението и коригиращи експонацията, правели снимката по-популярна от филтрите с по-хладни цветове.
Проучването показало и, че различните видове фотографи използвали различни видове филтри. По-сериозните фотографи, например, си падали по филтри, които внасят само фини корекции в изображението, докато обикновените „щракачи” обикновено избирали филтри, които драстично променяли облика на заснетото изображение.