Мария Филипова от КЗП установи нови нелоялни търговски практики на пазара за потребителски кредити

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Комисията за защита на потребителите идентифицира нови нелоялни търговски практики, свързани с предоставянето на потребителски кредити от небанкови финансови институции.
След извършена проверка на сайт, е установено, че дружество представя кредитните си продукти по начин, който прикрива основни елементи от „цената“ на кредита – липсват данни за годишния процент на разходите , лихвени проценти, погасителни планове и такси. Търговската практика се изразява в използване на подвеждаща информация и маркетингови послания с акцент върху лекота, бързина и предимства на услугата, без реално да се предоставя необходимата преддоговорна информация съгласно изискванията на закона.
В други случаи, след подадени жалби , КЗП установи агресивни търговски практики. Служители на дружества са упражнявали системен вербален натиск чрез съобщения със заплашително съдържание, включително с изявления за бъдещи посещения на адрес, запори върху доходи от майчинство и други действия, с цел принуда за погасяване на задължения или сключване на нов договор за кредит (рефинансиране).
КЗП счита, че подобно поведение нарушава добросъвестността и професионалната компетентност, която се очаква от търговците в отношенията им с потребителите.