BG EN

Мая Манолова меси козунаци с Тити Папазов и чалга звездата Анелия

ГАЛЕРИЯ ШОУ

Мая Манолова меси козунаци с Тити Папазов и чалга звездата Анелия

19507
на 07.03.2018
Мая Манолова меси козунаци с Тити Папазов и чалга звездата Анелия
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Омбудсманът Мая Манолова, заедно с възпитаници на Софийската гимназия по хлебни и сладкарски технологии и ученици от 51 СОУ „Елисавета Багряна“, лицата на кампанията – Миро, Анелия, баскетболният треньор Тити Папазов и актрисата Деси Бакърджиева стартираха третото издание на националната кампания „Великден за всеки – Дари празник на баба и дядо“ с месене на козунаци и кифлички, които по-късно занесоха на възрастни хора в три социални домове в столицата, съобщиха от пресофиса на омбудсмана.

препоръчано

Приготвянето на козунаците и кифличките се проведе под вещото ръководство на шеф Манчев, който също застана зад кампанията на омбудсмана и инструктори от Кулинарната академия HRC, където се проведе събитието. И тази година кампанията има за цел да събере средства за българските пенсионери, които няма да получат надбавка от правителството за големия християнски празник.

На събитието присъстваха и партньорите на националната кампания – Български Червен кръст, Националният осигурителен институт, „Български пощи“ ЕАД, Българската хранителна банка, Националният алианс за работа с доброволци (НАРД), Национално сдружение „Младежки глас“, представители на хранителния бранш, на хранителни вериги и др.

„Искам да кажа от сърце, че всеки един от вас е изключително важен за нас, ние ви обичаме и без вас кампанията не би могла да се случи. На децата, на академията, на лицата на кампанията, на партньорите и на бизнеса. А посланието е ясно – децата, с много любов, с много признателност, с много уважение, ще изработят сами най-яркия символ на великденския празник и трапеза – козунака, който ще занесем заедно на баба и дядо“, заяви омбудсманът Мая Манолова.

„Всяка година кампанията „Великден за всеки“ има съпътстваща обществено значима кауза. През първата година това беше борбата за падане на ДДС върху дарените храни, през втората година – двойните стандарти при храните в ЕС. Сега фокусът на кампанията ще бъде насочен към каузата срещу пилеенето на храни и здравословното хранене при децата“, допълни Манолова.

Тя изнесе данни, според които всяко българско домакинство унищожава около 90 кг. храна на година или една минимална заплата над 500 лв. Сред причините са неразумното пазаруване и липсата на механизми за споделяне на храна.

„Уважението към храната започва от семейството, така че ние ще се насочим и към българските домакинства, които за съжаление пилеят половината от тези 700 000 тона храна, която се унищожава в България“, подчерта общественият защитник.

Съпътстващата кауза към „Великден за всеки“ през тази година е под наслов „БезОСТАТЪЧНО щастливи“, тъй като по думите на Манолова, храната освен необходимост е щастие, удоволствие и съпреживяване, един момент, който споделяме с любимите си хора. „Иска ни се децата да помислят, преди да изхвърлят с лека ръка в коша остатъка от кифлата, сандвича си, защото някъде другаде техен връстник гладува“, допълни омбудсманът.

По отношение на здравословното хранене при децата, общественият защитник заяви, че ще бъде предизвикателство да се обясни на учениците как е по-добре да се храним и кои храни са здравословни.

„По-добре е една наранена ябълка и един презрял банан да се превърнат в здравословен шейк, отколкото да бъдат изхвърлени в боклука“, категорична бе Манолова.

В третото издание на „Великден за всеки“ отново ще се набират парични средства и хранителни продукти за възрастните хора, които няма да получат надбавка за големия християнски празник. Идеята е да бъдат подпомогнати хората, чиято пенсия надвишава с малко минималния праг. По утвърдени списъци на НОИ средствата ще бъдат обърнати във ваучери, всеки на стойност по 20 лева, с които пенсионерите ще имат възможност да пазаруват в 5 000 обекта в цялата страна. Възрастните хора ще получават своите ваучери в пощенските клонове по места. Със съдействието на социалния патронаж по общини в седмицата преди Великден ще се раздават хранителни продукти на социално слаби и бедни хора.  

В предишните две издания, кампанията събра близо 2 млн. лева в пари и храни, с които бяха зарадвани десетки хиляди пенсионери.

Средствата се набират по банкова сметка в УниКредит Булбанк, разкрита конкретно и единствено за целите на кампанията, като титуляр е Български Червен кръст

        IBAN: BG53UNCR70001522802795

        Банков код: UNCRBGSF

        Или със SMS 1255 -  на стойност 1 лев, освободен от ДДС

        Чрез on-line дарения от България и чужбина на сайта на БЧК

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Вижте топ хороскопа на Алена за неделя - Овните готови на всичко, за да постигнат целите си, денят за Рибите е спокоен САМО В ПИК: Вижте топ хороскопа на Алена за неделя - Овните готови на всичко, за да постигнат целите си, денят за Рибите е спокоен
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 38
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК