Вход
София
Времето в София -5 o C

МЕГА ПРОЕКТ: Чужди инвеститори искат да строят магистрала от Русе до Маказа

МЕГА ПРОЕКТ: Чужди инвеститори искат да строят магистрала от Русе до Маказа

на 13.11.2019
46853
4
МЕГА ПРОЕКТ: Чужди инвеститори искат да строят магистрала от Русе до Маказа
Автор: ПИК
13.11.2019
4
46853

За шест години може да бъде построена нова автомагистрала, която да свърже Дунав с Егейско море. Германски, испански, френски, италиански и гръцки компании са сред потенциалните концесионери за строителство на новия аутобан "Дунав - Егея", който е част от проекта ABC+De за връзка между Егейско море и Балтийско море, както и за река Дунав, съобщи инж. Румен Марков. 

Сред изискванията към евентуалния концесионер е да е изградил поне 50 километра магистрала и след това да ги е експлоатирал, което автоматично изключва български компании. Инж. Марков коментира, че са проведени са разговори с Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и Световната банка, които имат интерес за финансиране на проекта, пише в. "Монитор". Български проект е представен за разглеждане от новата Политика на ЕС за Транс-Европейската транспортна мрежа (TEN-T) до 2023 г.

Преди да се премине към строителство на магистралата се предвиждат няколко стъпки. Създаване на ново дружество, което ще участва в търга за магистралата, решения на правителствата на България и Гърция и подписване на меморандум по проекта до март 2020 г. До септември 2021 г. трябва да се приключи с проектирането и провеждането на процедурите по екологията, по ЗУТ, придобиването на правата върху имотите, през които ще минава магистралата, да бъдат получени всички разрешения за строителство по цялото трасе на магистралата. Едва след това ще започне строителството на обекта, което ще отнеме три години. Началото на експлоатацията на магистралата е планирано за 2025 г. с концесионен срок до 2067 г.

Инж. Румен Марков съобщи, че проектът на нова магистрала е представен на вицепремиерите Томислав Дончев и Марияна Николова, както и в Министерството на регионалното развитие и благоустройство.

Дължината на АМ "Дунав - Егея" е 367,285 км, от които 327,865 км в България и стойност на изграждане около 1 860 520 853 евро, а в Гърция дължината на трасето е 39,420 км, като стойността за изграждането ще бъде близо 356 357 148 евро без ДДС. Магистралата е проектирана по новата ресорна наредба за скорост 140 км в час, като само през Света гора предвидената скорост е 120 км в час.

По думите му по-добре е да се откажем от скоростния път Русе - Велико Търново, защото загубата на похарчените досега около 600 000 лева ще бъде компенсирана от ползите на новата магистрала за икономиката на страна и за хората. Програмата на дружеството до 2025 г. , която предвижда изграждането на магистрали и пътища по направлението Север - Юг на страната: магистрала "Дунав - Егея", магистрала "Черно море", изграждането на три моста над Дунав при Оряхово, Свищов и при Силистра и скоростни пътища, които да свързват новите мостове с магистрала "Хемус", с магистралата от Видин до Ботевград, възлиза на 5,6 млрд. лева без ДДС.

От тази сума 3,6 млрд. лева ще бъдат осигурени от концесионера на магистрала "Дунав - Егея", а останалите 1,9 млрд. лева - от публични средства. По новата магистрала също ще има изградена тол система, като базата за техния размер е съпоставима със сегашните в Сърбия, а таксите ще влязат в сила през 2025 г., когато се очаква да е първата ефективна експлоатационна година на новата магистрала. Освен това се очаква към тази година българите да са с по-голямо благосъстояние и да могат да си плащат. Предвижда се за екологичните автомобили тол таксите да бъдат намалени. Тол тарифата предвижда за километър таксата за леки коли да е 3,5 евроцента, 5 евроцента - за лекотоварните, 12,5 евроцента - за товарни и автобуси, и 20 евроцента за товарни с ремаркета. Цените са с ДДС и са обявени в евро, защото тогава вече би трябвало страната да е в Еврозоната. Финансовият анализ показва, че при очакваните потоци от превозни средства и при тези тол такси проектът би трябвало да е интересен за концесионерите. Очаква се концесията да бъде в максималния, позволен от закона срок, след което магистралата ще бъде предадена на държавата.

Главният проектант на новата магистрала инж. Ванчо Тошев напомни на пресконференцията, че всички български магистрали са строени основно да осигурят връзка между Изтока и Запада, а новата магистрала ще е единствената, която да ще свързва Севера с Юга. Той изтъкна, че е голямо предизвикателство проектирането на трасето на новата магистрала, която на българска територия свързва Русе с Маказа, защото преминава през реките Русенски Лом, Янтра, Тунджа, Марица, Арда, по трасето ще бъдат изградени тунели, виадукти, мостове, както и около 40 пътни връзки с магистралите "Хемус", "Марица" и "Тракия", както и с първокласни и второкласни пътища на страната.

Сподели:
Напиши коментар »
(4)
1
Магистрала от Русе до Търново от 2 години е проектирана.Oт три предложени варианта, бе избран един с малки корекции от другите два. Това тука мирише на ново забавяне и протакане.Вече наистина взе да ми писва.
2
Това е ала бала, някои хвърля димки :)))
3
От милата ми агенция ПИК май не осъзнаха, че АМ Дунав-Егея е ОК, но само при едно положение - заобикаля София като основен транспортен хъб. Затова от ЕК искат Видин - София - Кулата, както шосе, така и жп. Явно Борисов още не е осъзнал, че Русе обслужва Букурещ и Руското направление, докато Видин е насочен към Унгария и Австрия. Едновременно с направлението Видин - София, ще се даде алтернатива на пътя от Солун през Македония, Ниш и Белград, който заобикаля България. А, най-важното в момента е китайските контейнери от Пирея. Гърция ще може да избира или през Македония, или през България. За целта трасето Кулата - София трябва да е с безупречни параметри. Без наклони, без спиране и без изкачвания в планините, какъвто сега е проектът за Лот 3.2.
4
РАДКОУУУУ....КЪДЕ СИ ....ЧОРАПИ , ПОТНИЦИ ...БИТОВИЯ ПРЕЦЕДЕНТ РАДЕВ ...ПРЕЗИДЕНТ НА ЧЕХЛИТЕ И МАНДЖАТА ...!
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Кой е най-успешният политик в България по време на прехода?
Общо гласували: 24325
архив

В леглото: - Скъпа, женени сме от десет години, а ти си мила и нежна в леглото само като ти трябват пари.. Тя: - И какво, не е достатъчно често ли?

няма нови новини
Днес: 247
hot
най-четени новини в момента
сега
2578
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ГОРЕЩО В ПИК: Дългокрака блондинка на сантиметри от Румен Радев шашна министри и съветници в президентството - къде е генерал Деси? (СНИМКИ/ВИДЕО)
x
Тези изневери нямат нищо общо със секса
x