БНТ и частните телевизии на различни позиции за безплатното отразяване на кампаниите
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Да отпадне денят за размисъл и да се забрани оповестяването на резултатите от социологически проучвания по време на цялата предизборна кампания или поне 7 дни преди вота. Това това поискаха представители на печатни и електронни медии на провеждащото се в момента заседание на парламентарната комисия по изработване на Изборния кодекс.
"Хората искат безплатно отразяване на предизборната кампания на всички партии във всички медии - и в държавните, и в частните. И ние трябва да се съобразим с искането им", каза председателят на комисията Мая Манолова. От БНТ се съгласиха да преотстъпят пространството си без пари по време на предизборна кампания на политическите сили. Частните медии обаче се опълчиха, че нямат достатъчно ресурс, за да си позволят "такъв лукс".
Когато текат предизборните клипове по телевизиите, хората не ги гледат, защото ги приемат като рекламен блок, казаха медиатори. Според тях клиповете се правели много архаично и неатрактивно.
"До края на този месец приключваме с публичното обсъждане. През август с експертите на комисията ще започнем да пишем Изборния кодекс. Имаме тримесечен срок да го изработим, който е много къс. Аз разглеждам ситуацията като шанс - под натиск да се направят повече промени", каза Мая Манолова.


