ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Не може опозицията да подкрепя персоналните промени в кабинета. Това каза председателят на БСП Михаил Миков, цитиран от "Дарик".
На въпрос дали ще подкрепи вицепремиера Меглена Кунева да стане министър на образованието, Миков отговори: „Не знам дали сега вашият въпрос е абсурден или моят отговор ще бъде доста тривиален. Не може опозицията да подкрепя персоналните промени в кабинета”, посочи той. По думите му Меглена Кунева отива да довърши ликвидацията на българското образование, която е започнало при предишния мандат на ГЕРБ. „Основният проблем на образованието е, че се прокарва един закон, който премахва Закона за народната просвета, технологизира заглавието, а всъщност го прави по-недостъпно, по-далечно от хората и разбива една добра система, която е функционирала по време на Третата българска държава и никой не си позволявал да я разбие по този начин”, коментира Миков.
По думите му, в момента се въвежда правило, че една част от учебната програма е задължителна, а другата училищата ще я определят според възможностите си и според желанията на учениците. „Въвежда се домашно образование, ерго вкъщи можеш да учиш малко ислям, малко някаква друга религия. Труден закон, тежък закон, който ще затрудни изключително прилагането на законодателството”, добави той.
Виждате големите скандали, които възникнаха. Няма яснота, как изглежда учебната програма на българския ученик и такава скоро не се очертава. Виждате, че се местят едни произведения „История славянобългарска”, други класици -Ботев, Смирненски, Вапцаров. Вкарва се неолиберална идеология в образованието. Натоварва се и с политически очаквания. Чувам, че някои искат да се изучават периоди от историята, които не са история, а са свързани с актуалната политика. Той даде пример с най-новата история - социалистическия период и периода след 1989 г.
Според Миков трябва да има достатъчно време, за да се разглежда периода исторически, а не натоварен с политика. По думите му дебатът за думата „робство” и „присъствие” трябва да приключи и на децата да им се предложи това, което е крайна точка от дебата.