Милиони загуби и неудобства - няма кой да подпише протокола за археологията под Бетонния мост в Пловдив
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
На 15 юни бе затворен Бетонния мост в Пловдив. Десет дни по- късно бе спрян и железопътния транспорт по линиите под Бетонния мост. Тогава от фирмата обявиха, че железопътния транспорт по трасето ще бъде възстановен за 45 дни.
Междувременно, при бутането на моста се оказа, че на мястото има археологически находки, които пряко засягат изграждането на ЖП- линията, а не на самия мост.
На 31 август археолозите приключоха дейностите и напуснаха обекта, но вече 20 дни не е подписан протокола от комисията, което трябва да даде възможност да се продължи работата и целият железопътен транспорт да възстанови нормалното си движение.
От Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт изразиха остро недоволство от голямото забавяне, което ощетява както частните превозвачи, така и техните клиенти.
Всекидневно влаковете обикалят повече от 8 часа, за да стигнат до Централна гара в Пловдив, където се чака смяна на локомотиви, което забавя и оскъпява транспорта.
Крайно време е институциите да се задействат, за да може да бъде подписан протокола на археолозите и да се поднови работата по ЖП- линията.
Браншът е силно обезпокоен от това бездействие и забавяне и всекидневните щети, които понасят превозвачите и клиентите им. Пътническият превоз също е в загуба заради големите обииколки, които прави заради трасе от 100 метра.
Потърпевши от ситуацията са и шофьорите в Пловдив заради натовареността на ЖП – линията, която минава през града и обхваща 3 важни точки, където се образуват задръствания заради прелезите..
От фирмата изпълнител на обекта са категорични, че след като получи зелена светлина за работа ще е нужна само седмица да завърши трасето и влаковете да тръгнат по него.