ГОРЕЩО
ВЕЧНА ЛЮБОВ: Асен Василев неразделен с охранителя от показанията на Петя Банкова - вреди го отново на служба в парламента
Нидал Алгафари хвърли БОМБА: Борисов и Атанасов са се спазарили, правителство ще има
ПЪРВО В ПИК: Кирил Петков се покри в СПА хотел преди срещата с Борисов и ГЕРБ (СНИМКИ)
КАКВОТО ПОВИКАЛО, ТАКОВА СЕ ОБАДИЛО: ДПС-Ново начало издига санитарен кордон около пуделите с пачките, кеша и корупцията
ПП развърза Асен Василев да ВЗРИВИ тотално преговорите с ГЕРБ - постави 7 условия на Борисов
Проектът бил безвреден за околната среда, но доклад още няма
С обикновен водопровод сравни министър Добрев проекта Южен поток за транспорт на природен газ от Русия в Европа. Министърът на икономиката, енергетиката и туризма говори по темата в сутрешния блок на БНТ1. На въпрос защо няма доклад за влиянието на проекта върху околната среда в България Делян Добрев започна с това, че тръбата за газа е безобидна като обикновен водопровод. „Това е тръба, която се зарива под земята на 1-2 метра, по която тече газ и която с нищо не уврежда околната среда. Влиянието не е по-различно от всеки ВИК проект в държавата“, увери министърът. Самият доклад за влиянието на Южен поток върху околната среда ще бъде изготвен до края на декември. Наблюденията през четирите сезона вече били направени. Министърът описа и ситуацията след премахването на посредниците в договора с Газпром експорт. „Заради посредниците в предишните години от 3 милиарда кубика газ получавахме едва 50 милиона. Само процент и половина от нашата консумация получавахме директно от Газпром експорт, а 98,5 % - от посредници. Сега получаваме 100% своя газ от Газпром експорт. Това е една от причините да се договорим за толкова по-ниска цена на газа“, каза министър Добрев. Добрев отрече препоръката на Европейската комисия в нейния Годишен анализ на растежа да се намали или премахне данък добавена стойност върху енергетиката. „Това не може да се случи в България, защото ние по принцип сме против диференцираните ДДС ставки. В целия Европейски съюз трябва да се преосмисли философията на акциза върху горивата. В ЕС е 10 пъти по-голяма от тази в САЩ, което затруднява и вреди на конкурентноспособността на целия съюз. Ние смятаме, че трябва да се търси алтернатива. Например нашите електроцентрали трябва да станат по-енергийно ефективни. Има проекти за модернизация на турбини, на котли във въглищните централи, които повишават с 20% ефективността в тях. Цената на тока може да се намали чрез проекти за енергийна ефективност в производството, в преноса на електроенергия и чрез търсене на други доставчици на горива“, завърши Делян Добрев.препоръчано