Абонат съм на един от мобилните оператори от 2009 г. През есента на 2011 г. заминах да следвам в чужбина в страна от ЕС – Чехия и установих, че комуникацията с моите близки в България през българския ми мобилен телефон излиза много скъпо. Затова се абонирах за чешкия оператор, който предоставяше по-евтина услуга. При завръщането ми в България за коледните празници посетих офиса на мобилния оператор с молба за промяна на тарифния ми план: исках да премина от план с месечни вноски на предплатена услуга. Беше ми отказано с довода, че правилата на мобилния оператор не го позволяват. През следващите 6 месеца до завръщането ми за лятната ваканция телефонът ми беше спрян заради неплатени месечни вноски за обслужване. Макар да е ясно, че аз не съм провела нито един разговор от този номер. След плащането на тези вноски ми беше обещано, телефонът ми да бъде пуснат. Междувременно заминах за провинцията и разчитах за комуникация единствено на този мобилен номер. Телефонът ми обаче не беше пуснат.
Посетих няколко офиса на мобилния оператор, като във всеки ми даваха различна информация за цените и условията, при които мога да възстановя номера си. След като изпълних всички изисквания, телефонът ми беше пуснат за една седмица и след това отново спрян заради неплатена месечна вноска – неясно за кой месец. Смятам, че правата ми са грубо потъпкани, но нямам вяра, че има орган в тази държава, който би се заинтересувал да помогне в подобен случай. Сигурно такива като мен има доста.