Московски: При концесията на Летище София държавният интерес е гарантиран (ОБНОВЕНА)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Доста манипулативна информация излезе по темата за концесията на Летище София. При концесия никой нищо не подарява. Собствеността не се променя, а остава държавна. Това обяви пред Би Ти Ви транспортният министър Ивайло Московски.
"Всичко, което се изгради от концесионера, остава за страната след концесията. Не приемам начина как се спря концесията. Аз вярвам в екипа, който е подготвял концесията. Прекратяването не е коректно", допълни той.
„До 2009-а и 2014-а опозицията е направила няколко концесии, когато е била на власт. Като цяло аз го смятам като правилен икономически лост да се прави концесия. Това е правилен механизъм. Иначе сравнение с летището в Белград не е коректно. Те имат на първо ниво 25 оферти, а ние имахме 40. При нас има голямо авансово плащане, което в Белград го няма. Не е коректно да се прави сравнение. Ние очакваме от Европа 500 милиона лева помощ, но тя бъде намалена на около 230 млн. При концесията на летището ние ще искаме 230 млн. лева при сключването й. Концесията е вид договор, в който държавата е защитена. Това е важно да се знае“, обясни Московски.
Той добави, че ако концесионерът не изпълнява договора, той се разваля. „Имаме такива примери, таке че яз не виждам проблем“, каза още той.
Относно протестите на превозвачите Московски обясни: „Шофьорите получиха обещания и спряха протеста. Има няколко проблема. На „Капитан Андреево“ сме първа страна проверяваща. Това изисква строг контрол. Другите проблеми са организационни. Личен състав няма, липса на определен вид и устройства.
На „Кулата“ празните ще минават на отделно гише. Ще има и трети кантар. Буферната зона между двете граници ще се използва и за паркинг за проверка. Министърът на вътрешните работи Валентин Радев бе в основат а на преговорите и свърши много работа. Всички сме наясно, че това са посоките, от които има най-голям риск на трафик на мигранти. Взети са мерки, за да се облекчи трафикът.“