ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Още от първите дни на видеоигрите, сред геймърите се ширят „тайни“ убеждения превърнати с течение на времето в смешни митове, които може да ви заинтригуват. Те са започнали своето съществуване в училищния двор, когато запалени младежи са се опитвали да създадат „ореол“ на любимите си игри. Някои са убедени, че под камион в Pokemon има награда, други смятат, че има таен начин да се открие допълнително сила в „The Legend of Zelda: Ocarina of Time”. Във всеки един от случаите става въпрос за силно желание за нещо, което не е реално.
Истината е, че преди геймърите да се обединят в интернет, където да обменят знания, всички обръщаха внимание на училищните „шепоти“, защото не знаеха дали нещо няма да се окаже истина. Освен това, светът на видео игрите е толкова затворен дори и днес, че трябва да сте само от най-заклетите геймъри, че да различите доколко един слух е истина.
Геймърските митове обаче са толкова вездесъщи, че отдавна се простират отвъд обикновените клюки . Тъй като те всички са смешни и може да ви заинтригуват, от Gizmodo са решили да ни представят шестте най-забавни митове за видеоигрите.
1. Проклятието на Мадън
„Madden NFL“ е популярна видеоигра за американски футбол, включваща имената на играчите от Националната футболна лига на САЩ и характеристиките им. Играта се обновява ежегодно. Първият герой в нея бил Джон Мадън, чието лице краси обложката на играта още 11 години, чак до 2011 година. Оттогава насам, други спортисти стават рекламно лице на играта всяка година и постепенно се появява убеждението, че всеки, появил се на обложката на „Madden NFL” ще получи през същата година сериозна травма или сериозен спад на славата си. Това се е подхранвало от случки с популярни в САЩ играчи (Данте Кулпепър се сдобил с травма на коляното и пропуснал следващите 5 игри за сезона, Майкъл Вик си счупил крака веднага след публикуването на образа му върху опаковките, а Макнаб, който заявил, че не вярва в проклятия и позволил да го снимат за „Madden NFL” е получил херния още на първия си мач за сезона. Така че „проклятието“ е добре известно, но дали това не е извинение да се прикрие „отстраняването“ на даден играч от терена? В бизнес за милиарди долари е напълно възможно някой да подхранва подобни митове с користни цели.
2. Играта „Tomb Raider“ има код за събличане на Лара Крофт
Подобен кодът никога не е съществувал, но това не попречи на геймърите през всички тези години да се опитват отново и отново да ‘съблекат’ сексапилната археоложка. Създателите на играта многократно са обявявали, че няма код, който геймърите да могат да ползват за други цели освен за игра, но геймърите не се отказват дори и днес и смятат, че от опит глава не боли. Любопитно е обаче да се сравни времето на появата на този смехотворен мит с излизането на игралния филм по екраните. Дали той не е свързан с маркетинг усилията на Анджелина Джоли да е секс символ?
3. Само децата играят на видеоигри
Вярно е, че децата обичат видеоигрите, но по последни данни на Entertainment Software Association едва 18 % от геймърите са под 18-годишна възраст, докато 29% са на възраст над 50 години, а 53 % са на възраст между 30 и 49 година. Причините за появата на този мит не са известни, а догадки има много, но в крайна сметка, факт е, че днес възрастните по-малко се „срамуват“ да признаят, че прекарват часове пред компютъра, тъй като самите игри станаха много по-зрели, и вече има редица заглавия за възрастни.
4. Видеоигрите водят до социално изолиране
Репутацията на геймърите е, че те са затворени в себе си хора, които по цял ден стоят затворени в стаите си втренчени в монитора, никога не излизат навън, и не могат да общуват свободно със своите връстници. Дори ако този образ може да пасва за някои играчи, по-голямата част от феновете на видеоигрите изобщо не могат да бъдат описани по този начин. Благодарение на високата скорост на интернет, геймърите могат да играят с колеги от цял свят. „World of Warcraft“ има повече от 10 милиона абонати, които плащат месечна такса, за да влизат в сървърите и да играят в един виртуален свят, населен с други геймъри. Днес, времето прекарано в игри често означава време, прекарано в общуване.
Онлайн игрите дават възможност на геймърите да прекарват времето си с далечни приятели и да създават нови приятелства. Засега е спорно да се твърди, кое точно е митът тук, тъй като зависи от гледната точка на отделния индивид каква точно е изолацията. В по-широк аспект, „ограничаването“ на темите на общуването е именно вид социална изолация що се отнася до многообразието от социален живот, за който геймърът няма време.
5. Видеоигрите са предпочитани само от мъжкия пол
В миналото се считаше, че само мъжете се интересуват от видеоигри. Дори в миналото имаше забавен виц, в който един мъж е трябвало да провери спешно служебния си мейл преди да тръгне за работа, и когато жена му вижда след около час, че играе на компютърна игра, той сконфузено се извинява, че се е „увлякъл“, мислейки, че вече е в офиса. Подобна ситуация се „извиняваше“ със схващане, че игрите са подходящи само за мъже. След като конзолите станаха широко достъпни през 80-те години на миналия век обаче, игрите като цяло станаха подходящи за двата пола, и ако някой днес изкаже подобна теза, той сигурно греши.
Освен това, подобен мит се свързваше с прекалено силните полови предразсъдъци в миналото. Днес, в заглавия като „Frogger“, „Dig-Dug“ и „Q-Bert“ липсват каквито и да са полови предразсъдъци и те могат да се играят както от момчета, така и от момичета. По данни за периода от януари до август 2012 година, 37 % от жените на възраст от 18 до 35 години са избрали да играят на видеоигри, докато процента за мъжете е „едва“ 43%.
6. „Pong“ е първата видео игра
На 29 ноември 1972 години двамата компютърни програмисти Тед Дабни и Нолан Бушнел създават и представят нова аркадна игра носеща името „Pong“. Мнозина смятат, че именно тази игра е първата създавана някога. Общата концепция обаче, че „Pong“ е първата в света видео игра всъщност е мит. Истината е друга. Всъщност, друга аркадна игра е била представена цяла година преди дебюта на „Pong“. Противно на общоприетото схващане се оказва, че сравнително малко известната игра „Computer Space“ притежава титлата на първата в света аркадна видео игра.
Източник: digital.bg


