ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
За първите две седмици от началото на контролната кампания на НАП по Черноморието фискалните инспектори са проверили повече от 800 търговски обекта - заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки, съобщиха от агенцията.
Фискалните инспектори са съставили общо над 150 акта за нарушения, като най-честите са за неиздаване на фискален бон и разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат и наличностите в касата.
В осем от проверените търговски обекти е липсвало фискално устройство. Данните от извършените проверки в рамките на лятната контролна кампания тази година показват, че фискалната дисциплина по българското Черноморие се подобрява. До момента не са установени сезонни работници, полагащи труд без сключен договор с работодателя.
Контролната кампания на НАП край морето продължава до края на летния сезон. В рамките на проверките се прилага способът "таен клиент", осъществяват се явни наблюдения, при които за определен период от време се проследяват продажбите и резултатите се сравняват с предходни периоди.
Фискалните инспектори използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция за установяване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. Под активно наблюдение са поставени стотици обекти по крайбрежието.
В териториалните структури на приходната агенция във Варна и Бургас са получени общо 44 сигнала от граждани за неиздаване на фискален бон. По тях са образувани незабавни проверки, които са потвърдили получената в НАП информация.