Нелоялни и нагли! "Теленор" мами клиентите си, цака възрастни хора с по 2.50 лв. на обаждане, а после им пробутва номера, че говорят безплатно
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Заредих си предплатената карта на телефона с 10 лева, а от "Теленор" ми удържаха такса 2.50 лева. Така от въпросните 10 лева мога да изговоря едва 7.50 лева, оплака се възрастен абонат на мобилния оператор, пише "Марица".
Тогава "Теленор" (новото име на Глобул) направи кардинални промени в обслужването на клиенти с предплатени карти. Те бяха принудени през три месеца да купуват ваучер за 10 лева, независимо дали изговарят минутите. В противен случай номерът им се заличаваше. Дотогава регламентът беше зареждането да е поне веднъж в годината, за да си запазят правата.
Аз съм човек пенсионер и тези 2.50 лева наистина ми бъркат в джоба, възмущава се Тодор Манчев. По думите му целият квартал е пропищял от този „пладнешки обир”. Говорил съм с много хора на моята възраст, на всички им се удържа тази такса, категоричен е пенсионерът. Обикновено точно бедните и възрастните хора ползват предплатени карти.
В неговия случай става въпрос за предплатен план Приятели, при който според сумата на зареждане мобилният оператор предоставя безплатни минути. Ако ваучерът е на стойност между 6 и 9 лева, идват 100 безплатни минути към групата на приятелите. Ако се зареди над 10 лева, безплатните минути стават 300. Уловката обаче е, че трябва да се изразходят в рамките на 30 дни. За ползването на безплатните минути се заплаща такса от 2,50 лв., надлежно обясняват на сайта си от Теленор. Е, това безплатни минути ли са, щом се плащат, риторично възкликва Манчев. Таксата се приспада от наличния кредит при всяко презареждане на предплатената карта с кредит на стойност над 6 лв.
Преди петнайсетина дни Комисията за защита на потребителите захапа "Теленор" за нелоялни практики, прилагани при хората от третата възраст. Надзорният орган бе засипан от сигнали на пенсионери, че са подвеждани да подписват нови договори, без да са наясно с детайлите и оскъпяването на услугата