Николина Ангелкова: Подкрепяме развитието на всички форми на планинския туризъм
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
За изминалата година в област Смолян са реализирани над 22 млн. лв. приходи от нощувки, а за целия южен централен регион заетите в сектора са над 22 000 души. Това заяви в Смолян министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в изнесено заседание на Съвета за развитие на регионите и националната инфраструктура към президента на тема „Държавна политика за насърчаване на икономическата активност в слаборазвитите и необлагодетелстваните региони на България. Алтернативи на традиционните производства“, предаде "Фокус".
Николина Ангелкова подчерта, че потенциалът на страната ни в областта туризма все още не е достатъчно използван, а Министерството на туризма категорично подкрепя всички форми на развитие на планинския туризъм, не само в Пампорово, Банско и Боровец, но и навсякъде, където може да се използва потенциала. Ангелкова посочи, че в нашата страна има 32 ски-зони и едва 110 лифтови съоръжения, като по този показател сме последни в Европа. „Трябва ясно да си зададем въпроса, искаме ли да развиваме планинския туризъм и ски туризма като висок клас туризъм или само ще констатираме това, което правят нашите съседи. В Турция се строи 8 км лифт. Тук водим дебат трябва ли ски-туризма да се развива и какво унищожава”, отбеляза Ангелкова. Тя допълни, че в планините говорим не само за ски-туризъм, а и за екотуризъм, пешеходен, креативен и приключенски туризъм.
Изграждането на лифтове, които са най-зеления вид транспорт, на означава само че са свързани със ските, а те осигуряват достъп до планината за развитието на всички видове планински туризъм и по този начин планината се замърсява много по-малко, отколкото с хилядите коли, които спират там, за да може хората да използват планините, обясни министърът. Тя подчерта, че България е на едно от първите места в Европа по културно-историческите си наследства и културно-историческите паметници, които има и това е една от основните цели на Министерството на туризма - превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация, чрез своята култура и история.
„Нашата култура и история са уникални и по този начин можем да се идентифицираме и това ни дава много поводи за гордост. Стартирали това сме чрез културно-историческите маршрути, които сме начертали в страната и това се прави, за да се даде фокус на най-важните културно-туристически забележителности и така нашите партньори от туристически бранш ще могат много добре да се сътрудничат с държавата.
„Защото без общи усилия, трудно бихме могли да промотираме страната с един положителен и добър имидж, трудно бихме могли да продаваме туристическия си продукт.”, каза още Ангелкова. Тя уточни, че има още много какво да се желае за качеството на услугата и обезпечаване на кадровия потенциал в сектора и това са предизвикателствата, пред които министерството е изправено. „В промените в Закона за туризма, ще разгледаме повишаване на контрола по отношение на качеството и намаляване на административната тежест за бизнеса, защото е важно да улесняваме и да даваме възможност на желаещите, които искат да инвестират в сектора. Обсъждаме възможностите за механизъм за насърчаване на инвестициите в сектор туризъм, каза още министър Ангелкова.