ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В пълно съответствие с духа на времето модната индустрия смята, че формулата "телесният цвят е светъл" вече не точна и дори обидна за онези, които имат друг цвят или оттенък на кожата.
Според най-новите постановки телесният цвят (nude) в облеклото и козметиката не е един, а цяла гама - от слоновата кост до черния шоколад. Световните брандове вече полагат усилия да облекат в новия телесен цвят не само истинските арийки, но и африканките и азиатките. Модата на бежовия цвят в облеклото, аксесоарите и козметиката постоянно се връща - последния път това продължи няколко години.
Лъскавите списания съветват момичетата непременно да носят обувки с телесния цвят, такива обувки визуално издължават краката. Те препоръчват също бежова пудра - за подчертаване на загара и обема на устните, както и лак за ноктите с оттенък на кафе с мляко - класически маникюр за работното ежедневие. Но всичко това автоматично предполага, че кожата на жената е светла, иначе трикът няма да сработи. И под телесен цвят се подразбира цвета на бялата раса.
Но търсачка в мрежата на "телесен цвят" ще ви покаже снимки с различни вариации на бежовия цвят. Pantone, главният авторитет на палитрата, също описва nude като светъл тон. Първи обърнаха внимание на проблема тези, които се сблъскаха с него - жените и моделките, чийто цвят се различава от "каноничния" телесен. След това изданието Buzzfeed демонстрира колко нелепо изглеждат тъмнокожите жени в бельо с традиционен телесен цвят. В британската преса излезе статията със заглавието "Най-модният оттенък не е ли расистки?" В модната индустрия не е прието да се пренебрегнат исканията на реалните и потенциални купувачки, това съответно доведе до преформатиране на новия телесен цвят. Така марката Nubian Skin създава чорапи и чорапогащници и бельо за жени с най-разнообразни оттенъци на кожата. "Моят телесен цвят не е както в магазините за облекло, казва Ада Хасан, основателката на Nubian Skin. — Жените с друг цвят на кожата имат същите потребности, те също харчат трудно спечелени пари, но индустрията не работи за нас. Така тя стигнала и до идеята за създаването на собствена марка. Чорапогащниците не са дреболия, те са необходими всеки ден и трябва идеално да съответстват на тона на кожата.
Всъщност Хасан не е точно първата, която е експериментирала с телесния цвят. Вече втора година прочутата марка обувки Christian Louboutin пуска Nudes Collection - обувки с всички оттенъци на ванилия, карамел и шоколад. При такова разнообразие е лесно да избереш необходимия тон съобразно цвета на краката. Марка Tkee Flip-Flops произвежда много популярни джапанки. При правилно подбран цвят може да се получи визуалния ефект на босите крака - незабележимата джапанка почти се слива със стъпалото. Изобщо цялата модна индустрия тръгва по новата тенденция. Марката L`Oreal Paris пусна колекция от пудри с различни телесни оттенъци. Всеки може да пасне на даден цветотип, от белокожата "английска роза" до тъмнокожата африканка. А марка HIPP x RGP Nail Foundation предлага и лакове за ноктите за цвета на кожата.