Новият министър на регионалното развитие разкри кои пътища ще прави с приоритет по време на мандата
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Трябва да реформираме някои сектори, дори Агенцията за пътна инфраструктура. Това обяви пред БНТ новият министър на регионалното развитие Николай Нанков, който седна в стола на Лиляна Павлова, след като тя пое европредседателството ни.
На въпрос има ли съгласие по темата за санирането, която в предизборните риторики бе особено засягана, Нанков посочи, че вече са намерени допирни точки. Програмата е заложена, ще се изпълнява. Никога не трябва да противопоставяме една политика за сметка на друга, посочи той. Мерим енергийната ефективност, правят се одити, имаме конкретни резултати като мине отоплителният сезон. Резултатите са грандиозни, посочи още Нанков.
Първото, което той ще свърши е да види за трите месеца на служебния кабинет докъде е стигнато в приоритетите - в областта на пътната инфраструктура, за системата за тол такси. Проблемът е, че в няколко теми в областта на пътния сектор, нямаме голям напредък. Но това, което разбирам от срещите вчера и днес процедурата за обжалване в КЗК е приключила в полза на МРРБ. Тя трябва да бъде максимално бързо стартирана, посочи той.
Дончо Атанасов ще запази поста си, той е назначение от предходния кабинет на Борисов, на него му бяха отнети правомощията като управител в АПИ, сега е в болнични и другата седмична ще се върне на работа. Ще правим структурни и кадрови промени в АПИ. Обръщаме се към северна България - Хемус, направленията север-юг, разкри новият министър.
Наш приоритет ще са безопасните пътища, виадуктите, тунелите, естакадите и магистралите, посочи още Нанков.
Той отговори и на въпрос за изчезналите документи за тунел "Железница". Това е огромен проблем, тук говорим за проблем, който поставя под угрозата целия проект, цялата отсечка от "Струма", каза Нанков.
Приоритетните пътища, които ще се строят са двете магистрали - "Хемус", започваме с Яблъница и Боаза, след това Ловеч-Плевен, "Струма", не трябва да забравяме някои от по-малките пътища с икономическа полза, пътя Видин-Ботевград, който е много важен път, Бургас-Слънчев бряг, Русе-Велико Търново, разкри министърът.