Новият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев може да се похвали със завидно спокойствие, което засега му осигуряват синдикатите.
Предишният министър Ивайло Московски беше на нож с железничарите и затова те вдигнаха най-големите протести от години насам. Едно от последните му изказвания като министър бе, че БДЖ "Товарни превози" никога не са били на печалба - тоест приватизацията им е единственият изход.
Досегашният зам.-транспортен министър, произведен в министър, обаче намери друг подход, като още на третия ден на поста започна да се подмазва на жп синдикатите, научи ПИК. Той проведе среща от над един час с шефовете им, започнала в 15 ч. днес.
Агенция ПИК се свърза с председателя на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, който разказа за срещата. „Ами, на мен ми направи добро впечатление – ще работи със замах, мисля че може да се справи в тази тежка ситуация с БДЖ“, убеден е синдикалният лидер.
Според думите му Кристиан Кръстев убедил лидерите на жп синдикатите, че нямало да позволи приватизацията на БДЖ "Товарни превози“ на „безценица“ - това той обеща и на журналистите при поемането на поста.
Но новият министър има и други парливи проблеми. Най-важният от тях в жп транспорта е да не се допусне банкрут на БДЖ "Пътнически превози“, чиито активи са запорирани от кредиторите вече от няколко месеца. „Каза, че вече се работи по план „Б“ за кредиторите – да не се допусне фалита на БДЖ. Има заявена воля да се работи усилено и да не се допусне фалит“, потвърди Петър Бунев.
ПИК опита да се свърже и с новия транспортен министър, но на мобилния му телефон отговори човек от дирекция "Връзки с обществеността и протокол". Кристиан Кръстев бил в поредна среща, което означава, че най-вероятно ударно се среща с конфликтни групи в транспорта - автобусните превозвачи, таксиметровите шофьори и тираджии.