След като Булсатком отряза сигнала на групата, гледаемостта на bTV изобщо не била пострадала?!?
Съмненията, че Би Ти Ви манипулира рейтингите си и така изнудва рекламодателите с високи тарифи като „медиен лидер“, се потвърдиха. След като "Булсатком" отряза сигнала на групата, Би Ти Ви се хвалят, че гледаемостта им изобщо не е пострадала. Дори напротив! Оказало се, че медията отново измества конкуренцията в целия праймтайм! Докато от медията и Булсатком преговаряха за нов договор за 2013 г., Би Ти Ви заливаше публичното пространство с пиар материали, в които обвиняваше сателитния оператор, че укрива абонати. Според телевизията пазарният дял на Булсатком е 35%, а придворни експерти бързо изчислиха, че операторът има 1 млн. абонати. Ако това е така, означава, че всеки трети българин не може да гледа Би Ти Ви. Оказва се обаче, че рейтингите на медията са установили точно обратното, пише Новини.бг. Според данните от втори януари, когато сигналът на Би Ти Ви е прекъснат, телевизията се радва на първо място още в 6 сутринта. Телевизията има 29,44 % пазарен дял, което е два пъти повече от Нова телевизия, която има едва 12,03%. Сутрешният блок на bTV още със самото си начало е пазарен лидер, като малко преди 8 часа пазарният дял достига близо 40%. За сравнение в този час ТВ7 разполата едва с 8,62 %, а Нова телевизия със 7,53% дял. Поне според рейтингите. Би Ти Ви сдава първото място едва за десет минути между 10.25ч и 10.35ч. за сметка на „На кафе“ по Нова телевизия. След това обаче скучната говорилня, която предлага продуцираното от новия любимец на Лили Иванова Георги Тошев „Преди обед“ отново изпреварва конкурентите си. Най-голямата измама обаче започва в праймтайм пояса, където цените на рекламата са най-високи. Би Ти Ви поема първото място още в 19.10 ч и не го изпуска чак до 2 през нощта. Пиковите стойности в рейтингите надхвърлят 44 % пазарен дял около 23.25, когато обичайно са рекламите преди финала на „Шоуто на Слави“. За сравнение пийпълметрията отчита, че конкурентите от Нова телевизия разполагат едва с 6,23% пазарен дял, а ТВ7 едва 2,83%. След като Булсатком изключиха сигнала на каналите от групата на Би Ти Ви, телевизията може да се приема с обикновена антена и по интернет. Така излиза, че бабите са извадили от долапите големите черпаци и калайдисаните тави, пригодили са ги за антени и доволно пляскат на душевните терзания на главните герои в захаросаните турски сериали. Подобен случай имаше още през 2005 г., когато заради профилактика на БТК бяха изключени предавателите, но това не попречи Би Ти Ви да отчете чудовищен 70% пазарен дял и по този начин се оказа, че зрителите гледат като хипнотизирани черен екран. Би Ти Ви предлага рекламни тарифи основани на рейтинг точки, които са обвързани с часовите пояси и рейтинга, който притежават съответните програми. Ако обаче програмите не достигат до достатъчен брой зрители рекламодателите имат право да претендират компенсации. С поредната рейтинг-далавера от Би Ти Ви обаче удрят с един куршум два заека. Хем изпълняват задълженията си по рекламните си договори, по които прибират милиони левове, хем са с развързани ръце да рекетират кабелните оператори да им плащат за всички програми на групата. Така всеки зрител ще бъде принуден да търпи провалените проекти Би Ти Ви Cinema и Би Ти Ви Action, защото от Би Ти Ви не отстъпват от позицията си да искат продажба в пакет при това на тройно по-висока цена. Явно изнудването от екрана не е достатъчен повод за назначаването на проверки как се изчислява рейтинга и какво се случва на рекламния пазар. Поне докато еврокомисарят по телекомуникациите и медиите Нели Крус не се обади от Брюксел. А може би е време да се намеси и еврокомисарят по конкуренцията Хоакин Алмуния, за да стане ясно дали Би Ти Ви не нарушава правилата за конкуренция, като дава бонуси на фирми, които не рекламират в други медии своите продукти. Защото очевидно в София нещата се променят само ако от Брюксел се обадят. Историята го доказва.