НОВ ПРОВАЛ ЗА "ПРОМЯНАТА"! Заради Бачийски и Ник Събев Бургас загуби ОКОНЧАТЕЛНО летище Равнец
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Бургас окончателно загуби летище Равнец. Това става заради действията и намеренията на депутата от ППДБ Константин Бачийски и заради бившия транспортен министър Николай Събев. Някогашното военно летище изглежда ще остане голо поле, а там можеше да има модерно производство, пише Флагман.
Информацията гръмва след вчерашната общинска сесия.
5-годишният срок, в който държавата е предоставила някогашния военен обект на Общината, за да се привлече инвеститор, е изтекъл, а с това и правото на администрацията да се разпорежда с терена и да го предлага на потенциални инвеститори.
„За съжаление, с летище Равнец всичко приключи. Имахме две постъпили инвестиционни намерения – от големи инвеститори, които бяха преминали сертификация от държавата. Първото предложение бе от датска публична компания, лидер в производството на зелен водород. Проектът им бе представен пред Общинския съвет, получи подкрепа, но след това започнаха проблемите. Бургаски народни представители се „втурнаха“ да „спасяват“ територията. Тогава решението се оспорва от областния управител, с което инвестицията бе спряна“, припомни на днешната сесия Ивелина Стратева, директор дирекция „Икономика и стопански дейности“.
Тя визираше националния лидер на СЕК Константин Бачийски, настоящ депутат от ППДБ, който бе основен противник на идеята. Според него Равнец може да се превърне в летище с безмитна зона и да привлече производство с хиляди работни места. Това е т.нар. „План Бачийски“, който стои на масата от далечната вече 2015 година.
Действително по време на кабинета „Петков“ инвестиционните планове на датска компания бяха спрени, а с твърда позиция срещу този проект бе и тогавашният министър на транспорта Николай Събев, който подкрепи Бачийски и смяташе, че бъдещият водороден завод ще пречи на летателните полета.
„Впоследствие попитахме ресорните министерства каква територия е необходима за летателните полета. Оставихме над 2 хил. дка, което е повече от летище Варна. Останалите 1200 дка започнахме да предлагаме на потенциални инвеститори. В интерес на истината беше много трудно, защото вече се знаеше за спрения проект на датската компания, но въпреки това се появи желаещ - гръцки инвеститор, който подаде заявление за затворен цикъл от общо 8 производства. Инвестицията беше 600 млн. лева.
За съжаление обаче и това решение се оспорва от Областна администрация и Бургас за втори път изгуби шанса да бъде реализиран подобен проект“, допълни Ивелина Стратева.
В дискусията се включи и кметът Димитър Николов, който уточни, че Общината вече няма никакви правомощия над тази територия.
Той изрази разочарованието си, че особено след спирането на първата инвестиция – на датската публична компания, която никак не е случайна, а един от европейските лидери в производството на зелен водород, се е получил международен скандал, който е сложил петно на Бургас и България.