ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Националният осигурителен институт /НОИ/ се опитва да наложи през последните 7-8 години получаването на услугите му по електронен път. От началото на пандемията и въвеждането на извънредното положение у нас броят на хората, които решават проблемите си в Териториалната дирекция на НОИ /ТД на НОИ/ в Пловдив е скочил драстично - най-вече на тези, които са поискали и им е издаден персонален идентификационен код (ПИК), коментира директорът на пловдивската дирекция Розалия Джинева, предаде БТА.
По думите й до момента това са 1450 души, като 120 от тях са издадени по електронен път.Това означава, че тези граждани имат квалифициран електронен подпис (КЕП) и по електронен път си изваждат ПИК код и могат да ползват целия спектър от услуги - и административни, и справочни, отбелязва Джинева. Като сравнение тя посочва, че предишни години заявените от този род услуги за цял месец са между 200 и 300, което означава, че ръстът е с пъти.
Сериозен скок бележат и заявените електронни услуги, подавани по електронен път - на документи, на заявени обстоятелства, на заявления, които само за последните 20 дни са 1680. Розалия Джинева уточнява, че през цялата проактивна кампания за налагане на електронни услуги те са стигали до 250 на месец.
Директорът на ТД на НОИ припомня, че вече е започнал процесът за автоматично преизчисляване на пенсиите на тези пенсионери, които продължават да работят и да се осигуряват. Категорично отпада да се подават заявления, тъй като това остава задължение на НОИ според променения закон и ще се прави по служебен път.
От влизането на закона за извънредното положение в НОИ отчитат и сериозен ръст на издаването на болнични листове и видимо има такива, които са несъстоятелни, коментира Джинева.