Номинираният за „Оскар“ Тео Ушев: Не ми харесва Холивуд и не искам да съм част от него
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Аниматорът, плакатист и графичен дизайнер Тео Ушев, който преди година бе сред номинираните за „Оскар“ за анимация, призна в сутрешния блок на Би Ти Ви, че не харесва Холивуд и няма желание да бъде част от това място, въпреки възможносите за това, които е получил след като бе номиниран за „Оскар“.
„Това е едно измислено общество, конструирано да бъде на показ – коментира Ушев. – Става дума за индустрия за милиарди с непрекъснато увеличаващи се разходи и поява на нови производители. Ситуацията предполага подготовка за война в индустрията и преминаване на период на прочистване. Навлизане на нови ценности и нов морал. Заради това и се стигна до последните скандали в Холивуд.
Добре е и подкрепям навлизането на жените по-активно в индустрията. Факт е обаче, че около всички тези скандали, които изскачат, има голяма доза неистини. Нещата, които се случиха около Кевин Спейси, Харви Уейнстийн отдавна са се знаели“.
Тео Ушев коментира и работата си около гласуването за предстоящите „Оскар“-и, в което участва и той.
„Член съм на секцията за анимация и пълнометражни филми – разясни Ушев. - Пришиха ме и към тази за чуждестранни филми. Наложи се да гледаме страшно много филми. Всъощност по правило трябва да сме изгледали 75 процента от един филм за да му даваме оценките си.
Сега, като бях в Холивуд, имах много разговори и контакти, което е наистина невероятен обмен на идеи и обогатяване.
Тенденцията е Холивуд да се ориентира към социалното кино.
Да, един филм като „Формата на водата“ има 13 номинации, но не бих се изненадал да изскочат накрая и независими и по-малки филми, като например „Лейди Бърд“.
Тео Ушев коментира, че за последната година е успял да си припомни, че българинът всъщност е добър човек, но обстоятелствата го принуждават да се държи по-агресивно.
Аниматорът признава, че за последната година е получил много фантастични предложения от колоси в киноиндустрията за работа, но държи да си остане ангажиран с независимото и свободно кино, заради което ги е отказвал.