BG EN

Павлова: Нуждите до 2022 г. показват необходимост от над 7 млрд. лв.,ако иска България да завърши своите магистрални пътища

Икономика

Павлова: Нуждите до 2022 г. показват необходимост от над 7 млрд. лв.,ако иска България да завърши своите магистрални пътища

4457
на 22.01.2016
Павлова: Нуждите до 2022 г. показват необходимост от над 7 млрд. лв.,ако иска България да завърши своите магистрални пътища
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Нуждите до 2022 г. показват необходимост от над 7 млрд. лв. ,ако иска България да завърши своите магистрални пътища. Това каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в отговор на общ въпрос от депутатите от БСП Красимир Янков, Георги Свиленски и Михаил Миков, и независимият депутат Велизар Енчев във връзка с цената на винетните стикери, предаде „Фокус“.

препоръчано

„В рамките на съществуващата система за заплащане при използването на републиканските пътища в България, хартиена винетна система заплащаме за време, а не за изминато разстояние. При въвеждането на системата от 2004 г. основна препоръка, за начин как тя да бъде прилагана, е цената ѝ да се актуализира всяка година средно с 10 лв. годишно. Изчислено е, че тази препоръка е твърде висока и затова е сметнато, че принципното увеличение трябва да е 5 лв. От 2008 г. цените на винетките не са увеличавани“, обясни министър Лиляна Павлова. По думите ѝ,това е довело до ситуацията, макар и еднократно, увеличението в цената на винетните стикери да изглежда. „Нуждите до 2022 г. показват необходимост от над 7 млрд. лева ,ако иска България да завърши своите магистрални пътища“, добави тя.

„Проходите от винетки варират от 180 до 230 млн. лв. Тези средства са крайно недостатъчни. Всяка година от държавния бюджет извън средствата се инвестират за текущ ремонт и зимно поддържане“, добави министър Павлова.

„Трябва да се инвестира. Винетният стикер не е данък, а такса за ползване. Това е такса, доброволна е. Който ползва автомобил, трябва да го зареди с гориво, да смени масло и да направи преглед, както и да плати таксата“, добави тя и уточни ,че за общинските пътища не се дължат такси. „България за разлика от другите страни, в които има винетни стикери, не прилага и пътен данък“, добави министър Павлова.

„Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да инвестираме в тях“, каза още тя. По думите ѝ, за да е по-справедлив моделът, правителството е взело решение да се премине към смесена система – винетни стикери, електронна винетка и плащане на км такса от тежкотоварните автомобили. Според нея е необходимо да се премине към смесена система и при въвеждането ѝ се очаква да има повишаване на приходите. 

Сподели:
Бомба x
Спортът променя тялото и ума Спортът променя тялото и ума
ПИК TV x
Радослав Ревански ексклузивно пред ПИК: Хиляди хора от всички етноси има на площада в Белица! Провалените политици от ППДБ нескопосано ни обвиняват, че вадим етническата карта (ВИДЕО) Радослав Ревански ексклузивно пред ПИК: Хиляди хора от всички етноси има на площада в Белица! Провалените политици от ППДБ нескопосано ни обвиняват, че вадим етническата карта (ВИДЕО)
ново
Днес: 98
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК