ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Парад на ретроавтомобили смая жители и гости на Хасково. Една от атракциите бе Сингер, пише Haskovo.net.
Почитателите на красивите возила напълниха площада тази сутрин още докато автомобилите се подреждаха пред областната администрация.
До обяд около 26 от заявилите участие близо 40 собственици на ретро коли вече бяха паркирали и се кефиха на одобрението на зрителите. По-нови, но все пак ретро красавици, събираха погледите на минувачите, а редом до тях на не по-малко внимание се радваха баби от автоиндустрията.
На фона на очакванията на хасковлии, че кметът Георги Иванов, който е сред известните колекционери на ретро автомобили, ще се появи с някоя от новите си придобивки, той записа скромно участие. Градоначалникът се представи единствено с известния и вече награждаван Ягуар от 1987 година. „Участва по-скоро на олимпийския принцип, отколкото да се бори за награда“, чуха се коментари от феновете.
Всеки участник днес ще получи плакет за участие, монета с лика на Богородица и камбанарията, списание за Хасково и тениска.
Наградите са за първо, второ и трето място, ще бъде връчена и Купата на кмета, като и награда на публиката.
Сингер Воуг от 1964 година беше сред най-разглежданите коли на парада. Тя е собственост на Иван Неделев от Пловдивския ретро клуб. „Няма нищо общо с шевните машини, въпреки че много хора реагират с учудване“, обяснява собственикът. Неделев разяснява, че това е английска марка, създадена от Джордж Сингер. Компанията му започва да прави най-напред велосипеди, в средата на миналия век, а по-късно се развива в автомобилостроенето. Неговата колата е внос от Англия, произведена през 1964 година, купена е на 9 януари през 1965 година от чичо му. От него той я получава в наследство преди десетина години и оттогава тръгва и колекционерското му хоби.
Рядка е като серия, произведени са само 10 000 броя. Като дизайн има забележими елементи от американските автомобили. Затова е и VОУG, за времето си разчупва консервативния английски модел и е една от първите коли с два фара в Европа.
За България също е сред уникалните, защото само тя е в движение.
И днес е с оригиналния си цвят - сив металик. Купето също е непипнато и за половинвековното си съществуване колата изглежда буквално като излязла от завода.
Неделев има още една ретро кола - Форд, който обаче все още се реставрира.