ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Веднага след катастрофата в участъка между Своге и Нови Искър са подменени мантинели, остава най-острият завой. Това каза Михаил Рашков, директор на Дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ към Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ) на работна среща за подписката на повече от 100 граждани от Своге, които искат гаранции за безопасността на пътя София – Своге, предаде „Фокус“.
„Остава най-острият завой, в който има двупосочно движение. Днес взимат шаблони, за да могат да направят там мантинелите“, допълни още Рашков. Във връзка с мантинелата, където е станала катастрофата, той уточни: "Тази мантинела, в този участък, не е включена в проекта, който се изпълняваше. Тази мантинела е сложена от някого, не от нас", допълни още Рашков.
Той уточни, че без разрешение от страна на следствието не може да се направи нищо по ремонта.
Във връзка с бетонирането на мантинелите, той уточни, че няма такова като термин.
"За мрежите, предпазващи от падащи камъни, Рашков увери, че количествата са значително повече, отколкото в самия проект. „Това са едни 50-60 км. в дефилето. Горе-долу, ако цялото дефиле го опаковаме с предпазна мрежа, мисля, че ще са необходими около 30 – 40 млн. лв.“, допълни още Рашков. По думите му одит по пътна безопасност трябва да приключи и той ще каже къде трябва и къде е необходимо да се извърши ново монтиране на предпазни мрежи. „Дървета и храсти, доколкото можахме изчистихме, но продължаваме“, заяви още Рашков. "Всички пътни знаци, съгласно по Закона за движение по пътищата, има проект. Той е изпълнен", допълни още Рашков. "Поддръжката на пътните знаци, маркировката, всичко това е в рамките на бюджета, който има Агенцията", каза той.