Вход
София
Времето в София 16 o C

ПОЛЕЗНО: Как да преборим зимната умора

ПОЛЕЗНО: Как да преборим зимната умора

на 23.01.2020
6778
2
ПОЛЕЗНО: Как да преборим зимната умора
Автор: ПИК
23.01.2020
2
6778

С намаляването на светлата част от деня за мнозина от нас ставането по тъмно сутрин се превръща в истинско мъчение. А след като сме направили този подвиг, през остатъка от часовете продължаваме да се прозяваме и имаме нужда от повече чаши кафе.

През зимния сезон чувстваме умората като наш постоянен спътник, най-вече заради мрачното време и по-късия ден.

Тя е и едно от най-честите здравни оплаквания на британците – цели 97% от тях твърдят, че се чувстват уморени през по-голяма част от времето, а според данни от лекарите 10% от посещаващите ги търсят лек за необяснимата си умора.

За да се справим с нея е необходимо да увеличим енергията си, особено през това време от годината. Затова ви показваме няколко начина, по които можем да направим това.

Излезте на слънце

Липсата на слънчева светлина може да наруши деликатния баланс на циркадианния ритъм (или циклите на времето за сън и събуждане). Когато навън е тъмно, тялото произвежда повече от хормона мелатонин, което ни кара да усещаме, че ни се спи.

Затова вдигнете щорите и пердетата през деня, за да влезе колкото се може повече слънчева светлина, и се опитайте да прекарвате поне малко време навън – дори разходката по време на обедна почивка може да увеличи притока на енергия, намали кръвното налягане и подобри настроението.

Осигурявайте си „чист сън“

Както малкото, така и прекаленото количество сън може да ни направи уморени, особено през зимата. Изкушаващо е да дремнем повече, когато навън е студено и тъмно, но е важно да придобием здравословни навици: лягайте по едно и също време всяка вечер, като същото важи и за събуждането; отделяйте по осем часа сън без прекъсване; избягвайте екраните на телевизора, компютъра и мобилния телефон час преди лягане и не консумирайте кофеин през късния следобед.

Раздвижете се

Когато усещаме липса на енергия, последното, което ни се прави, е да бъдем физически активни, но здравословната доза сутрешни упражнения стимулира отделянето на ендорфин (хормона на щастието).

Упражненията вечер могат да намалят умората в края на вечерта и да подобрят съня.

Хранете се подходящо

Вместо да посягате често към чашите кафе, опитайте се да повишите енергията си по естествен начин с питателни храни. Избягвайте също захарните изделия, с които усещаме приток на енергия само за кратко.

Консумирането на зърнени продукти като мюсли сутрин увеличава приема на витамин B. Това ще преобразува храната в енергия, като предоставя източник на въглехидрати с бавно отделяне и оставя усещане за ситост за по-дълго.

Сподели:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Смятате ли, че властта трябва отново да затегне мерките заради увеличените случаи от коронавирус?
Общо гласували: 10344
архив

Обява във вестника: "Млади мъже, ако искате дамите да тичат към вас и след вас, ако искате да ви очакват без значение дали сте грозен, дебел или тъп - имаме отлични новини за вас. Столичен градски транспорт набира шофьори на автобуси и тролейбуси!"

 

няма нови новини
Днес: 27
hot
най-четени новини в момента
сега
1695
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! МВР с шокиращи разкрития за кървавите провокации на протеста - лумпените на Черепа целили полицаите с червена боя и бутилки, двама са пострадали (ВИДЕО/СНИМКИ/ОБНОВЕНА)
x
Ето как да пазите положителната енергия
x