BG EN

Положителният климат в училището допринася за академичните постижения на учениците

СВЕТЪТ ДНЕС

Положителният климат в училището допринася за академичните постижения на учениците

4374
на 05.11.2016
Положителният климат в училището допринася за академичните постижения на учениците
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Положителният климат в училището допринася за академичните постижения на децата и подобрява резултатите на ученици с по-нисък социално-икономически статук, сочи ново проучване на Американската асоциация за образователни изследвания.

препоръчано

Цялостният анализ на изследвания в сферата на образованието, публикувани от 2000 г насам, е помогнал на американски и израелски изследователи да намерят съществени доказателства за пряката връзка между положителния климат в училището и успехите на децата. Според тях благоприятната и по-разполагаща училищна среда би могла да премахне пропастта между успеваемостта на деца от различни социално-икономически равнища и между деца с по-големи и по-малки академични способности.

Най-общо казано положителният училищен климат се характеризира с грижовен подход от страна на учителите, чувство за безопасност от насилие и тормоз, участие на родителите и създаването на близост между децата. 

„Нашият анализ обхваща 15-годишен период и показва, че училището наистина има значение и може да играе жизненоважна роля за подобряването на резултатите на децата в образованието”, коментира съавторът на проучването Рон Ави Астор, професор по социални науки и образование в Университета на Северна Калифорния. „Нашите открития доказват още, че чрез осигуряването на позитивна атмосфера училищата ще постигнат равенство във възможностите за образование, ще намалят неравенството в социоикономически аспект и ще постигнат по-голяма социална мобилност.

"Предразполагащата атмосфера в образователните институции има и потенциала да прекъсне негативните влияния, които произтичат от лошото социално-икономическо равнище и да смекчи рисковите фактори, които застрашават академични постижения", заяви ръководителят на изследването от израелска страна Рут Берковиц, асистент-професор по социална работа в Университета в Хайфа, Израел. 

За да стигнат до заключенията си, Берковиц, Астор, Хадас Мур от Университета на Южна Калифорния и Рами Банбеништу са анализирали 78 проучвания, проведени между 2000 и 2015 г., които са били фокусирани върху връзката между климата в училището или класна стая, академичните постижения и социално-икономическия статус на децата.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 11 декември: Девата да не си и помисля за пътуване през граници, Козирогът го дебне КАТ САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 11 декември: Девата да не си и помисля за пътуване през граници, Козирогът го дебне КАТ
ПИК TV x
ПЪРВО В ПИК TV! Пеевски: България трябва да е социална държава и да помага на хората. Сега цялата отговорност е на коалиция Сорос (ВИДЕО) ПЪРВО В ПИК TV! Пеевски: България трябва да е социална държава и да помага на хората. Сега цялата отговорност е на коалиция "Сорос" (ВИДЕО)
ново
Днес: 61
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК