ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
2/3 от родителите споделят, че имат висока степен на ангажираност с обучението и подготовката на домашните на своите деца. При начален етап процентът е най-висок (около 75%), докато при гимназиален етап намалява. Това показва анализът от проучване за нагласите на родителите и трудностите, които срещат при обучение от разстояние, един от неговите автори проф. д-р Галин Цоков, директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти.
Анкетата се прави във връзка с подготвения от проф. Цоков и екипа му наръчник със съвети за родилите по време на онлайн обучението.
В края на ноември в проучването се включат 8767 родители, които са почти равномерно разпределени в трите етапа на обучение и видове училища, пише "Монитор".
Родителите посочват, че отделят средно по 2 часа средно. За да са сигурни, че децата в начален и прогимназилаен етап няма да изостанат с уроците, те отделят поне 2 часа и половина, а в някои случаи и повече.
При по-големите ученици, родителите им хвърлят по едно око как са се справили в рамките на час. Около 1/5 от попълнилите анкетата споделят, че им се налага и да преподават учебно съдържание.


