ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В последните месеци зачестиха оплакванията на граждани, особено на живущите в централната градска част, че възникват колизии с водачи на тротинетки. Има оплаквания от възрастни хора, от родители на деца и се налага общината да въведе регламент. Така председателят на транспортната комисия в Столична община Карлос Контрера мотивира въвеждането на нови правила за управление на тротинетки в София пред България он ер.
По думите му от 2020 година в Закона за движение по пътищата има въведени правила за тротинетките. Регистрираните за повече от година нарушения с тротинетки са над 1600, което означава, че реалният им брой е още по-голям, смята той.
"Проблемът на този тип превозно средство, първо е, че е доста нестабилно, и при развиване на 30 и повече километра, става опасно за водача и за околните. Когато това се случва в пространство, наситено с пешеходци, това е особено опасно", коментира Контрера.
Той обясни, че новите правила не са за ограничаване на тротинетките в София, а за регламентиране на правила за използването им.
"Нашето желание е, като представители в Столична община, да има зони, където да бъдат придвижвани с до 5 км в час, буквално да бъдат бутани", обясни той.
Карлос Контрера допълни, че управлението на тротинетка е опасно не само за околните, но и за тези, които ги управляват.
"Защото неговата конструкция не ви предпазва при падане или при сблъсък с друго превозно средство. Има и случаи с управление на тротинетки по пътища с висока скорост. Масово не се спазват изискванията да се слагат каски", обясни още общинският съветник.
Друг проблем с електрическите тротинетки в София е оставянето им навсякъде из града.


