Председателят на КЗП: Нямаше фрапантни нарушения по време на празниците
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
„Нямаше фрапантни нарушения по време на празниците”, заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов. Няколко десетки са обажданията в Комисията за защита на потребителите по време на Великденските празници. Те касаят предимно консултации по повод закупени дефектни стоки. Едва три-четири сигнала са свързани с конкретни нарушения, сред които неясни условия при паралелно провеждане на промоционална кампания и акция за намаление, заяви още Маргаритов пред "Блумбърг тв".
„Нямаше фрапиращи нарушения. За пореден път се доказа колко необходима е превенцията. Ние започнахме нашите проверки далеч преди Великден. Осъществихме ги и съвместно с колеги от други институции. Създаде се още преди настъпването на празниците впечатление и то беше съвсем правилно и обективно, че контролните органи са на своето място и извършват необходимите проверки, като по този начин гарантират спокойното и нормално протичане на празничните дни”, коментира Маргаритов.
По думите му в последните периоди в празничните дни нарушенията са по-малко. В навечерието им обаче проверките установяват леко покачване на броя им спрямо констатираните при ежедневните инспекции. Според Маргаритов това се дължи на по- голямото предлагане на различни групи стоки, както и на провеждането на празнични намаления и промоции. „Понякога намаленията не са реални или промоциите касаят стоки в много малка наличност и потребителите не могат да се снабдят с тях”, посочи председателят. Той уточни, че такива нарушения са срещани и преди.
„Новото, което наблюдаваме през миналата година и сега, е склонността на търговците, включително в туристическия бранш, да прилагат добри практики, които вече са се наложили на пазара, като компенсират своите клиенти, когато не могат да им предложат това, което са им обещали”, допълни Маргаритов.
Маргаритов подчерта, че „всичко трябва да е ясно – тогава, когато може – може, а когато не може – не бива”. И прикани търговците да бъдат коректни и лоялни към своите клиенти, защото „в последните периоди това работи, работи и за тях.”


