ГОРЕЩО
ПИК TV: И Борис Бонев недоволства от Терзиев за кризата с боклука в София (ВИДЕО)
Георг Георгиев: Днес България и Америка са по-близки от всякога като приятели, партньори и съюзници
Премиерът Желязков: Енергетиката взема ключово място в стратегическия ни диалог със САЩ
ГЪРМИ СКАНДАЛ! Близък на Радев кмет сее омраза - забрани митинга на ДПС-Ново начало
ИЗВЪНРЕДНО! Известен адвокат прати писмо до СГС - поиска любимият съдия на Киро да си направи отвод по делото за заплахите срещу Йоловски
Италианци и швейцарци кандидати за поръчката
Турски и италианско-швейцарски холдинги са проявили интерес да инвестират в тунела под Стара планина между Троян и Кърнаре. Това съобщи областният управител Здравко Димитров на среща в областната управа с колегите му Ваня Събчева от Ловеч, Стефан Стайков от Смолян и Дончо Баксанов от Пазарджик, както и кметовете на Троян, Сопот и Карлово, съобщи регионалното издание "Марица". Пърървоначално идеята за проекта отпреди 100 години е била съоръжението да бъде само за жп транспорт, а след това - за комбиниран. За да може да се изпълни обаче, отсечката трябва да бъде включена в европейската железопътна схема и в регионалния план за развитие на Южен Централен район. По думите на Стефан Стайков, вече сме изтървали сроковете, в които можем да кандидатстваме за евросредства за програмния период 2014-2020 г. Поради тази причина реализацията на проекта ще стане с публично-частно партньорство или концесия. Петте варианта за тунела предвиждат дължината му да бъде от 8,3 до 15 км. “Дължината може да варира, зависи доколко ще приемем европейските стандарти. Най-важното обаче е да включим този проект в европейската транспортна схема, а не толкова да кандидатстваме за финансиране по европрограми”, обясни Емил Захариев, бивш зам.-министър на транспорта. Според Здравко Димитров по иновативен австрийски метод скалата може да се пробие за около 15 000-20 000 лева на линеен метър. Тоест 15-километров тунел в най-евтиния вариант ще излезе 225 млн. лв.препоръчано


