Проектът “Магазин за хората” постигна основната си цел – доволни клиенти и реален ефект в малките населени места (СНИМКИ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Програмата “Магазин за хората” отчита изключително успешен старт в Пловдивска област, като още в първите дни ясно демонстрира, че отговаря на реалните нужди на хората в малките населени места. Първите щандове с основни хранителни и стоки от първа необходимост на достъпни цени, открити в магазините КООП в Пловдивска област, бяха посрещнати с изключително положителна реакция от страна на клиентите.
Местните жители оценяват високо както качеството на продуктите, така и ясното им обозначение и ценовата достъпност. Според клиентите пазаруването е станало по-лесно, по-бързо и по-предвидимо, а цените са напълно съпоставими с промоционалните оферти в големите супермаркети в големите градове – но налични ежедневно, без нужда от изчакване на промоционални кампании.
Паралелно с успешното официално откриване в гр. Куклен, програмата работи и вече обхваща 70 търговски обекта в малки населени места в Пловдивска област, сред които Кричим, Лъки, Раковски, Хисаря, Калофер, Перущица, Садово, Сопот, Стамболийски, Съединение и десетки села в региона. За по-отдалечените населени места е осигурен и пътуващ магазин, който по предварително изготвен седмичен график обслужва седем села.
Равносметката от първите дни е категорична – интересът е висок, щандовете се изчерпват бързо, а продажбите надхвърлят първоначалните прогнози. В редица обекти оборотите са удвоени, което е ясен индикатор за доверието на хората към концепцията. Усмихнатите клиенти, пълните пазарски чанти и положителните отзиви са най-ясното доказателство за успеха на програмата.
Асортиментът на “Магазин за хората” включва 45 продукта от базовата потребителска кошница, произведени в България и обозначени със син етикет. Програмата вече достига до над 100 000 жители в малките населени места на Пловдивска област, като амбицията е асортиментът постепенно да се разширява.
Ценовото позициониране е ключов елемент на проекта – продуктите се предлагат с минимална надценка от до 10%, което ги прави устойчиво достъпни и сравними с най-добрите промоционални цени в големите търговски вериги. Това се постига чрез нискоразходен бизнес модел, оптимизирана структура и директни партньорства с производители, без скрити такси и условия.
Отделените 10 000 000 лева са планирани основно като оборотен капитал, който работи пряко в полза на хората и осигурява устойчивост на програмата. Моделът е изграден така, че да не изисква допълнителни бюджетни средства в следващите години, което го прави дългосрочно стабилен и отговорен.
На следващ етап програмата ще има все по-силен положителен ефект и за българските производители. Очаква се включването на по-голям брой регионални доставчици, което ще съкрати логистичните вериги, ще намали разходите и ще даде възможност за още по-конкурентни цени, както и за реализация на местна продукция в близост до мястото на производство.







