ГОРЕЩО
ИЗВЪНРЕДНО! Пеевски от Кърджали: Държавата трябва да е стабилна и да има добър бюджет - само така може да се работи за хората и те да са доволни (СНИМКИ)
ОТ ПОСЛЕДНИТЕ МИНУТИ! Тристранката се разбра за бюджета за догодина
САМО В ПИК! Калин Каменов с подробности за грозната провокация на "Възраждане" пред дома му: Било е сбирщина на хора с всякакви комплекси. Нови избори може да са пагубни за държавата (ВИДЕО)
Атанас Зафиров: Искаме Европа, която обединява, а не разделя
Желязков: Нямаме право да напуснем кораба в този критичен за страната момент!
Десетки милиони прозират зад смъртоносния палеж на Марчело Доковски
Прокуратурата тихомълком е спряла разследването за палежа, в който загина шефът на Центъра за градска мобилност Марчело Доковски. Официално наказателното производство е стопирано, заради факта, че МВР не е успяло да открие нито мотива, нито извършителите на зверското престъпление.
Доковски издъхва в нечовешки мъки на 30 юни м.г. Тогава паяк №1 разбива вратата на жилището си в столичния квартал „Белите брези”, за да измъкне синът си Филип от пламъците. Заради острия дим Марчело губи съзнание, строполява се безпомощен на паркета, а минути по-късно поема към отвъдното. За щастие наследникът му е спасен.
По време на продължилото повече от половин година разследване магистратите са категорични – палежът в апартамента на Доковски е умишлен.
Версиите
Водещата версия за огнения ад е, че поръчката е дошла от хора, които Доковски не могъл да уреди с апетитни договори за платени паркинги. Приживе Марчело е бил в непримирим конфликт и с мистериозна жена на име Ралица Гергинова. През последните няколко години тя подала четири искови молби срещу Доковски и жена му.
Това е вторият тежък инцидент с човек, ангажиран с печелившия бизнес с репатрирането на неправилно паркирани автомобили и закопчаването на нарушители със скоби в столицата. При първия инцидент – когато с два куршума в главата е ликвидиран човекът на ВИС Георги Василев. Паметливи припомнят как тогава Доковски е бил на гребена на вълната, като е разхождал кожения си шлифер наперено, докато висаджиите ближели раната с отстранения шеф на паяците.
Мето Илиянски
Василев, който е три мандата общински съветник от групата на СДС, е гръмнат на 5 февруари 2005 г. в автомобила си “Ауди”. Разследването за убийството му не стига до никъде. Името на ликвидирания шеф на паяците е свързвано с изчезналия Мето Илиянски.
Обективната истина обаче налага да се отбележи, че документално не може да се намери никаква връзка в тази посока във фирми и други организации. Преди да бъде гръмнат в центъра на София пред дома си, Василев влиза в чутовен скандал с наследилия го на шефското място в „Паркинги и гаражи” Антон Маринов, когото той обвинява, че под покровителството на тогавашния председател на Столичния общински съвет Антоан Николов е ощетил общината с 10 млн. лв. от несъбрани и неотчетени такси за паркирани автомобили. Около Доковски обаче няма подобни шумни скандали. В последните месеци той и семейството му са били подложени на ежедневен SMS тормоз, а според техни съседи в квартал „Белите брези” са били и следени.
„6te te smajem kato pajak” и други такива били посланията, които се отправяли по адрес на шефа на паяците в София. Сред заплахите обаче е имало и конкретни с недвусмислено съдържание. Криминалисти постфактум изучават есемес кореспонденцията, пристигала на телефона на шефа на паяците в последните месеци.
Доковски не е подавал жалби за тормоза над него и семейството му, но е изразявал притесненията си по този повод пред приятели, като даже е получавал съвети да осигури охрана на съпругата си Стефка и на 15-годишния Филип. Доковски се опасявал, че с това ще привлече по-голямо внимание към семейството и отлагал наемането на персонални охранители. Вероятно това се е оказало фатално за живота му.
Скандалите
Паркингите и гаражите са абонирани за скандали. При освобождаването на предния шеф на „Паркинги и гаражи” Николай Александров през 2009-а, чието място заема Доковски, мотивите на общината за смяната са, че „Паркинги и гаражи” се управлява едностранно, без да се информира бордът на директорите на дружеството и около него има много скандали. Друг мотив е, че дружеството има 24 коли за администрацията и купуването на материални активи не е санкционирано от борда на директорите на дружеството и от СОС, а за да се купи нещо, трябва да се пита принципалът. Друг проблем в „Паркинги и гаражи” е шуробаджанащина в дружеството, посочва тогава председателят на СОС Андрей Иванов. При отстраняването на Александров пред кметството има протестиращи служители на „Паркинги и гаражи”, които викат и надуват клаксони срещу уволнението на Николай Александров. Протестите обаче са овладени бързо с бонуси за служителите и отпускане на допълнителни работни места.
Спец по танковете
Марчело Доковски е завършил Киевското висше танково-инженерно училище, но има също и бакалавърска степен по бизнес администрация от НБУ. 12 години е работил като военен. От 2005 до 2009 г. е оглавявал отдел „Автобаза“ към „Паркинги и гаражи“, а след това е назначен за съуправител на фирмата. След това дружеството се вля в Центъра за градска мобилност и той стана съпредседател на дружеството заедно с Николай Костов. До смъртта му нямаше публични скандали, свързани с неговото име. препоръчано


