ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Кампанията за оставането на Великобритания в Европейския съюз поведе в социологическите проучвания, само няколко седмици преди провеждането на референдума на 23 юни.
Според телефонно допитване на агенция „Ipsos MORI“ за лондонския „Ивнинг стандарт“ кампанията за оставане в ЕС е достигнала най-големия си брой според агенцията от три месеца насам. Тя отбелязва 55% подкрепа, в сравнение с 37% за напускането на съюза.
В същото време според данни на друга социологическа агенция - „ YouGov“, за в. „Таймс“ оставането в ЕС също има повече подкрепа с 44% на 40% за излизането. Резултатите са сходни с данните на агенция ORB за в. „Телеграф“ от вторник, които дадоха на лагера за оставането 55% и 40% за искащите излизане от ЕС. Тази тенденция не се забелязва единствено в две други допитвания за в. „Гардиън“ на агенция ICM. В телефонно допитване 47% са заявили, че предпочитат оставането в ЕС, а 39% са за напускането му.
Другото допитване, проведено по телефона пък е показало, че лагера на излизането води с 47% на 43% за оставането. Мащабно проучване сред 22 000 избиратели на телевизионния канал „Channel 4 News“ също дава малка преднина за оставането в ЕС – 43% на 40,5% за излизането.


