Пътниците, засегнати от стачките на "Луфтханза", могат да получат обезщетение
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Всички пътници, засегнати от стачните действия на пилотите на Луфтханза, имат право да получат парите си обратно или да бъдат насочени за друг полет. При втория вариант авиокомпанията е длъжна да осигури храна, напитки и места за нощуване на пътниците, които изчакват новия полет. Ако това не се случи, хората могат в последствие да изискат от компанията да покрие всички направени от тях разходи.
Пътниците с отмени полети в резултат на стачката на кабинния състав на Луфтханза имат право да получат алтернатива на своето пътуване, каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов.
"На първо място авиокомпанията е говорила да ни предложи възможността да ни премаршрутира безплатно в първия възможен полет или на по късна дата ако на нас ни е удобно, или да ни се върнат изцяло парите обратно.
В периода на изчакване на следващия полет авиокомпанията трябва да осигури съответен брой нощувки и храна на пътниците.
"Ако нашето пренасочване за следващ полет е на следващия ден, то трябва да ни се осигури транспорт до хотела и безплатно настаняване в хотела и съответно хранения - закуска, обяд, вечеря, за предиода на изчакването. Това трябва да е безплатно. Ако то не бъде осигурено от компанията и ние заплатим такива разноски, трябва да знаем, че ние можем да ги претендираме от авиокомпанията. В случай на стачка, ако имаме допълнителни разноски, свързани с тази стачка, трябва да пазим всички финансови документи, да пазим всевъзможни доказателства, включително например да снимаме таблото, че нашият полет е отменен и т.н.".
Със събраните касови бележки и фактури, пътниците могат да изискат от авиокомпанията да покрие направените разходи. В някои случаи може да бъде получено и допълнително обезщетение заради отменения полет. Стачката обаче рядко спада към тях, защото се счита за извънредна ситуация.