ГОРЕЩО
ПП развърза Асен Василев да ВЗРИВИ тотално преговорите с ГЕРБ - постави 7 условия на Борисов
СВОЕВОЛИЯТА НЕ ПРЕСТАВАТ: ППДБ продължават да се инатят - ето какви поредни условия поставиха за преговори с ГЕРБ
ИЗВЪНРЕДНО! ГЕРБ отвърна остро на ППДБ: Диалогът не може да се води през...
ОТ ПОСЛЕДНИТЕ МИНУТИ: ППДБ със светкавична реакция след офертата от Борисов
АЛО, КАРЛУКОВО? ГЕРБ поиска усмирителна риза за Асен Василев
Търговците примамват посетителите в новооткрития търговски център на бул. "България" с 5 до 30% отстъпки
Няколко десетки хиляди софиянци с мощен щурм в новооткрития "Мол България" сложиха кръст на представата, че българите сме били бедни, обезверени и смазани от кризата. "И да има криза, тя е някъде другаде, не е тук", споделя впечатления жена, раздаваща рекламни листовки на входа в първия работен ден на търговския център. Шоуто започва още от спирката на трамвая на кръстовището на булевардите "България" и "Тодор Каблешков". Натъпкана на макс, на това място цялата мотриса се изпразва. Част от множеството няма нерви за подлеза и пресича отгоре. "Виж ги откъде минават селяните", коментира възрастен мъж, стиснал здраво половинката си. След минути и двете категории, дисциплинирани и недисциплинирани, се смесват на входа на фамозния комплекс. За хората, които помнят ЦУМ, предстои да измерят в изненадата си колко пъти по-голям може да бъде един подобен магазин. Младежите, обратно, имат опит от другите молове и напредват смело по етажите. Блъсканицата е невъобразима. Ясно е, че повечето просто са дошли на съботна разходка. Цели семейства се тълпят по ескалаторите, тези с бебешки колички чакат на опашки пред асансьорите. Любезностите продължават: "Ах, накъде са тръгнали тия малки сладури!", възклицават белокоси посетителки - "Аз пък се чудя тия бабички накъде са тръгнали", не им остава длъжен млад татко със спящо мъниче в бебешка чанта. Първоначалното впечатление, че всички са зяпачи, постепенно се разсейва. Мъж и жена на средна възраст с труд си пробиват път към изхода, носейки задружно огромна плазма. "Взехме го за 1499 лева, на другите места са със сто лева по-скъпи", информира охотно съпругът, доволен, че е хванал промоцията на мола. За търговски удари са се подготвили повечето от наемателите на луксозните търговски помещения. Няколко от световните марки са се разположили на по два етажа и имат вътрешни ескалатори, по които непрекъснато щъкат клиенти. Навсякъде са окачени табелки с колко процента по-евтино се предлагат стоките в деня на откриването. Отстъпките се движат от 5 до 30%. Пред очите ни елегантна дама плаща малко над четири стотачки за фешънско якенце на известна модна марка. "Истинската цена е около 700 лева, но днес клиентката извади късмет", доверява пред нас продавачката. В съседство популярна фирма за обувки, освен че леко е снижила цените, черпи с бяло вино купувачите. И има защо - за няма и час от отварянето касиерката вече е маркирала над десет чифта боти и ботуши. Абсолютно празен е бижутериен бутик, в чието име присъстват думичките "злато" и "диаманти". Цените там са от 100 лв. до няколко десетки хиляди. "Ние не очакваме тълпи от посетители, но със сигурност клиентите ще ни намерят", дискретно отклонява любопитството ни консултантката на щанда. В магазина на любима марка за младежки облекла търсим коментар от персонала. 24-годишният координатор Жельо Желязков за тригодишния си стаж досега е минал през всички молове в София. Той е в добро настроение, въпреки че малко от посетителите се отбиват на касата. "В началото само гледат, но това е нормално. Истинската търговия ще тръгне до дни. Клиентите на марката ни са очаровани - това е най-добрият ни магазин", убеден е младежът. Защо българинът хареса моловете - при жалките си доходи? Какво бъдеще имат строящите се нови и нови търговски центрове? Коментар по тези въпроси потърсихме от председателя на Националното сдружение "Недвижими имоти" Иван Велков. Четете интервюпрепоръчано