ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Край на задръстванията по натоварения бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бус лента там обеща главният архитект на София Петър Диков по БНТ.
Част от идейните проекти за развитие на столицата в близките година – две, които обаче не са финализирани, предвижда да се разширят с по-малко от метър и двете платна на булеварда, северното и южното между „Орлов мост“ и „Граф Игнатиев“.
По този начин ще се осигури трета лента, която ще е само за автобуси и така градският транспорт ще се движи по-бързо.
„Ние многократно сме водили разговори за развитие на такава бус лента по големите булеварди, която да даде възможност на градския транспорт да се движи по-бързо, по-редовно и да бъде по-удобен. Това е част от реализацията на този проект“, коментира Диков.
Проектантите предлагат и да има алея на спортната слава около Перловската река, защото в района се намира Националният стадион „Васил Левски“.
„Основно се използват налични пространства. Не се унищожава зелена площ, не се ликвидират тревни площи. Опитваме се да развием, да засадим нови дървета, да има нови цветни площи. Наистина да получим едно красиво, екологично и удобно градско пространство“, обясни Диков.
„Тук се предвижда и едно кръстовище, оформено на моста на ул. „Йосиф Гурко“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“, чиято цел е да облекчи трафика“, добави главният архитект, цитиран от днес.бг.
Проектите обаче не са окончателни, въпреки че Столична община работи по тях от две години и половина.
За момента те са обявени за обсъждане и се чакат мненията, предложенията, препоръките на гражданите и на експертите.
„Това по план е някъде до края на март, след което колегите ще доработят проектите. Така че към средата на май ние да ги имаме готови, завършени. Ще правим сега два експертни съвета и едно обществено обсъждане, с което хората да могат внимателно да се запознаят“, уточни Диков.
Според него ако нещата вървят по този план, до края на годината Столична община може да внесе апликационните форми за кандидатстване за финансиране за изграждането.
Колко ще струва изпълнението на проектите обаче, ще се разбере едва когато са в завършен вид.