ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Реклами с нацистка символика на нов сериал предизвикаха спорове и бяха премахнати от нюйоркското метро, съобщава Би Би Си.
Скандалните търговски изображения включват преработено изображение на американския флаг, в който 52-те звезди на щатите, са заменени от гербът-орел на Третия райх. В изображенията присъства и знамето на имперска Япония.
Те са част от промоционалната кампания на новия сериал "Човекът от високия замък" („The Man in the High Castle”), в чийто сценарий Германия и Япония побеждават през Втората световна война и владеят САЩ. Сценарият е написан по романа на известния писател Филип К. Дик.
Губернаторът на Ню Йорк Андрю Куомо и кметът на Ню Йорк Бил де Бласио лично са поискали премахването на рекламите. Според Бласио те са „обидни за преживелите Втората световна война и Холокоста, техните семейства и безброй други нюйоркчани.”
Рекламите са били разлепени по седалките на влакове в метрото и микробуси на градския транспорт.
„В телевизионното предаване, в което Америка е контролирана от Хитлер, контекстът на такива изображения е ясен. Когато видиш американски флаг, в комбинация с нацисткия орел, контекстът липсва. Фактът, че това заема цялото пространство по седалките само подсилва ефекта,” заявяват от гражданската организация "Anti-Defamation League".
Разпространителите на сериала от компанията "Amazon" пишат в изявление, което не е свързано с рекламите, че поредицата е „висококачествена, провокативна програма, която подбужда дискусия”.


